Gå til innhold

Flasker? Litt flaut kanskje... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange flasker er det lurt å kjøpe inn til babyn kommer? Og likeså med smokker?

Helt grønn på det området : /

Takker for svar : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en flaske, og kommer til å se det litt an om vi ev får bruk for mer. Har jo tenkt å amme da, så det helt stor flaskeforbruket blir det neppe, men man vet jo aldri.

Tenkte høre litt på barsel hva slags smokker de anbefaler, det finnes så utrolig mye forskjellig.

Skrevet

Jaokei. Tenker å amme selv, men som du sier, man vet jo aldri.. Tenker det er greit å ha noen liggenes om det ikke skulle gå som man tenker :)

Takk :)

Skrevet

Smukker er ikke anbefalt før ammingen har kommet skikkelig i gang, så smukker kan du kjøpe etter at du kommer hjem. Kan hende barnet ditt ikke tar smukk en gang. Du trenger ikke å kjøpe flasker heller. Hvis ikke du får til ammingen, så send pappan på butikken for å kjøpe et par flasker og mme. Jeg trengte ikke flaske før jeg var på fest da førstemann var 4 mnd... Ikke kjøp noe du ikke trenger.

Skrevet

Grunnen til at jeg har kjøpt flaske er at jeg ville ha en spesiell type, som skal være spes egnet om man vil amme i tillegg til flaske, for å ikke risikere at nurket helt mister interessen for bryst om vi skulle bli nødt til å gi flaske en gang i blandt. Den typen flaske har de ikke på vanlige butikker, så da kjøpte jeg en, så kjøper jeg heller fler senere, om det skulle bli nødvendig :)

Skrevet

kjøpte et par flasker jeg, så fikk jegs e hvordan ammingen gikk, var ikke grit til å begynne med, så pumpet å jidde på flaske de første ukene når hun ikke ville ta puppen, da hadde jeg 5 flasker, men trenger vel flere om du bare skal gi flaske.

smokker lønner seg når barnet kan å ta puppen rett, da anbefaler jeg NUK sine:-)

Skrevet

Løvemamma: Hvordan flaske var det da? :)

Tusen takk for svarene deres =)

Skrevet

Tusen takk, igjen :)

Skrevet

Lurt å kjøpe ihvertfall 1 flaske og noen smokker.

Vi begynte med smokk fra dag 3 og angrer ikke på det.

Ammingen gikk strålende og vesla hadde et veldig suttebehov så det var ikke noe å lure på!

Jeg ammet men vi ga henne morsmelk på flaske første gang når hun var 4 uker, for å holde det i gang å en måte. (for man kan jo risikere å få en som neeekter å ta flaske) Så fikk hun det kanskje en gang i måneden til jeg sluttet å amme henne.

Fungerte kjempe fint! Man vet jo aldri hva som skjer og erfaringen min var at det var stooort for far å få gi henne det flaskemåltidet. Ikke hadde vesla noe imot det heller!

Hun mistet heller ikke interessen for pupp!

Tror det gjelder å ikke bli helt hysterisk!

Skrevet

http://www.learningcurve.com/breastflow?xcid=ubf

disse har jeg kjøpt skal vist være supre om man vil kombinere amming å flaske..

jeg skal bare gi flaske da om ikke jeg plutselig for det for meg å amme (tviler på det)

jeg venter noen i posten nå en av dagene gleder meg til å se de i "real life"

jeg har sikkert 4 typer smokk med meg i fødebaggen. har to barn som IKKE tok smokk. å det var et sant H****** så denne gangen skal smokken med på sykehuset! Men det er jo opp til hver enkelt.. om du skal amme er det kansje lurt å drøye med smokken.

Skrevet

Kjøpte en liten flaske, pluss at svigemor hadde kjøpt en flaske. I tillegg er det flaskemed brystpumpa jeg kjøpte etter fødsel. Likevel har vi kjøpt enda en flaske i tillegg. Jeg prøver så godt å fullamme, men en periode like etter fødsel ammet jeg så mye at jeg ble helt utslitt. Da måtte jeg bare gi meg hen og gi jenta vår NAN. Så selv om man tenker å fullamme kan det komme anledninger hvor man trenger flaska, bare om det så er for en kveld. Det er også fint å sjekke om hun tar flaska, for da vet du at hun gjør det hvis du plutselig etter 3 mnd har lyst til å ta en jentetur på byen f.eks.

Flaska må jo kokes mellom hver gang, så det er kjekt å ha 2 på lur har jeg funnet ut.

Når det er sagt, selger de jo flasker i de fleste dagligvareforretninger for en billig penge, så det er ikke noe krise ;)

Vi hadde faktisk 6 smokker i hus før fødsel, og bare 1 har kommet til nytte. Jenta vår er snart 2 mnd og ikke spes glad i smokken. det holder å kjøpe en pakke med 2 stk. Kanskje må man prøve ut flere forskjellige smokker etterhvert....

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har ikke investert i verken flasker eller smokk. Har to barn fra før, og de har aldri vært det minste interessert i noen av delene. Skulle vi få problemer med ammingen, eller trenge tillegg kan vi alltids kjøpe i dagligvarebutikk, eller bestille fra apoteket. (Bor langt utpå landet:-)

Skrevet

Avent sine tåteflasker er vel de mest populære, og de finnes kjøpt på vanlige dagligvarebutikker. Jeg hadde derfor bare en flaske klar før fødselen, og supplerte ved behov etterhvert. Sålenge ammingen er vel etablert, er sjansen liten for å ødelegge ammingen selvom man gir en liten flaske i ny og ne. Ofte kan det være en fordel å venne babyen til å kunne drikke av flaske i tillegg til pupp fra den er ganske liten, hvis ikke kan man risikere at babyen blir total flaskenekter og det er jo litt kjipt hvis man ønsker å benytte seg av barnevakt osv etterhvert.. Kjekt å kunne være borte fra huset i mer enn maks tre timer liksom;)

Vil også anbefale å ha en kartong ferdigblandet NAN morsmelkerstatning stående i skapet før fødsel, i tilfelle plutselig puppestreik og sultkatastrofe en sein søndagskveld! Sjekk ut disse to linkene for mer info om riktig renhold og hygiene når det gjelder flasker, MME-bruk osv:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140596423

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140596484

Skrevet

ble visst et lite mellomrom i den siste linken- i ordet thread, det må fikses hvis ikke funker ikke linken=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...