E, T & T og ei te Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Har fullammet i nesten 4 mnd, for ca. ei og ei halv uke siden begynte tulla å kreve mer, og har gitt MME etter puppen for at hun skal bli mett. Hun er nå bikket 4 mnd. Hun vil bare ha pupp når hun slipper å jobbe for melka, altså når det bare renner. Og straks hun må begynne å suge for å få, gidder hun ikke, og begynner bare å gråte. Dermed MME i tillegg, problemet er at jeg ikke får opp produksjonen, og jeg får bare mindre og mindre melk. Når jeg pumper etterpå, kommer ikke en dråpe ut. Får lyst å bare gi opp. blir så innmari tungvint med begge deler, hun tåler ikke å vente etter pupp på at jeg gjør klar MME, og er vi ute, er jo ikke puppen nok osv... Tips??
mer enn bare mor Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 anbefaler deg å legge denne inn på flaskemelk - forumet. Er kanskje noen som har vært i tilsvarende situasjon der:)
Gjest Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 legg den bare inn på amme også. Skulle gjerne ha svart deg, men har ikke erfaring med akkurat denne problemstillingen:-)
lille sprelle Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 bare at redslen for å miste melka er med på å redusere melkeprod. alle barn har økedøgn. jeg måtte bruke flaske i noen mnd pga svak baby - måtte avvenne flaske ved bruk av kopp. Det gikk fint og vi ammet lenge og mye. Litt antistoffer er bedre enn ikke noe, du må selv bestemme hvordan du vil gjøre det. Det går jo an å amme litt også! ellers enige med andre her - legge inn på ammedebatt e.l. i stedet for her på skravle
Nummer1 Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Hei, Eg har erfaring med akkurat same problemstillinga og kan svara deg. Jenta mi er akkurat som frøkna di - ho er så utålmodig ved puppen, at om mjølka ikkje strøymer ut så blir ho rasande. Og dette stressar meg veldig, slik at utdrivingsrefleksen min kjem seinare og seinare for kvar gong eg ammar. Løysinga mi har blitt at eg delammar, og gjev anten mm på flaske eller mme på flaske alt etter kva som passar meg. Når eg reiser ut, tek eg med meg mme og blandar til ved behov. Eg orkar ikkje amma framfor andre, i tilfelle frøkna lagar baluba. Så det enklaste for meg er å då ta fram flaska. Eg har klart å halda produksjonen min oppe ved å amma om natta - for frøkna mi tek villig puppen på kvelden (siste måltidet før natta), på natta og på morgonen (stort sett). Så eg har framleis mjølk, slik at eg kan pumpa meg på dagtid om ho ikkje vil ha puppen. Men eg orkar ikkje alltid stressa med det - pumpar berre vekk spreng viss det er nødvendig. Eg vart nemleg så stressa og lei meg av brystvegringa hennar på dagtid, at det gjekk utover både humør og innstilling. Så eg bestemde meg for at eg ikkje orka stressa meir med det. Eg tilbyr puppen heime, men vil ho ikkje så får ho flaska. Det viktigaste er at eg og ho har det bra begge to - og skal me krangla ved kvar amming så blir stemninga utriveleg. Så innstillinga mi er at eg ammar ho på kveld og natt så lenge ho vil ha puppen, og så får ho flaska elles :-) Og dette funkar kjempefint for oss. Dersom frøkna di ikkje vil ta puppen på natta heller, så trur eg at eg ville gitt meg med heile greia - og gått over til mme på flaske. du har gjort ein kjempeinnsats og fullamma frøkna di i fire mnd. Ho har fått plenty med antistoff i den mest kritiske fasen av livet, og om du går over på flaskemjølk no er heilt uproblematisk! Det er betre med mamming enn amming har eg høyrt! Og slik lever eg livet mitt i alle fall. Eg ammar når eg kan, og drit i det når eg ikkje kan. Det viktige er at frøkna mi får mat og er nøgd og glad. Og ei lukkeleg og avslappa mor, gjev lukkelege og avslappa ungar! :-) Lukke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå