Gå til innhold

Julebordssesong


Julibarnet2010

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg julebordssesong med stormskritt. Kollegaer og venner forventer jo at du er med på festen. Hva gjør dere/sier dere?

Jeg er i uke 6 og synes det er altfor tidlig å fortelle det til mine kolleger, samtidig vet jeg at alle forventer at jeg tar noen øl/vin den kvelden. Antibiotikakur er jo en kjent gjenganger, men litt vanskelig å bruke den unnskyldningen når jeg ikke har vært syk i forkant.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en alkohol fri vin, ingen som kikker på flasken, eller så bytter du bare innhold... Fyller med mørke rød saft...

Eller sp kan du jo si at du har planer for dagen etter som tilsier at du må tildlig opp å kjøre bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet er at vi skal ut på restaurant å spise, og før det skal vi møtes på et glass hjemme hos meg.

Vi ble alle enige sist personalfest at neste gang skulle ingen komme med tynne unnskyldninger;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos deg klarer du jo å "lure" de:)

ute kan du jo be om alkoholfritt vin, eller øl...Gå på do når dere bestiller og si det til de som jobber der at de ikke skal gi deg noe annet... Virker kanskje litt teit, men vil du ikke si det så vil du ikke si det!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 uker på vei, og har bestemt meg for å si det på jobb nå før julebordet! Har ikke sjangs å lure meg unna, så er vel like greit å si det... Skulle det nå i værste tilfelle gå galt med spiren og jeg hadde blitt borte noen dager fra jobb, hadde jeg vel kanskje likevel sagt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer fint å lure dem hjemme. Prøv å ikke ha så mye fokus på det med alkoholen selv. Du er så veldig opptatt av at de ikke skal merke det, samtidig er sikkert ikke de andre like opptatt av hva du har i glasset. Har prøvd meg på alkoholfrie drinker tidligere. De ser flotte ut, og få som får mistanke...men kanskje litt dumt om du ikke drikker det til vanlig. Selv har jeg fortalt det, så jeg slipper det styret. Er veldig fornøyd med det valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er bare 8 stk, så man blir veldig synlig. Men det er jo sant at om det skulle gå galt, ville de antakeligvis få vite det uansett. Kanskje jeg kan benytte anledningen den kvelden til å fortelle det:-)

Takk for nyttige innspill! Ser jeg kan få god bruk for forumet framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på akkurat det samme selv.. Vi har julebord på jobben i år med ca 50 stykker... Og da kommer jeg til å være ca 7 uker på vei, og skal ikke fortelle det til noen på jobben enda, hvertfall det som er planen.. Jeg kan ikke lure med meg en flaske med alkoholfri vin eller øl ettersom det er fri flyt av alkohol og andre kollegaer som serverer..

 

Jeg tror rett og slett jeg må finne på noe så jeg er "syk" den kvelden hvis ikke kommer de fleste til å skjønne at jeg er gravid og det ønsker jeg ikke så tidlig... Jeg har prøvd å finne på en grunn til å ikke drikke, men kommer ikke på noe som helst... Har jo også sluttet å røyke nettopp så med å ikke drikke på julebord, så skriker det bare GRAVID ;) Er det andre som har noen super tips, så takker jeg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lovet julefest for mine venninner. Vi skulle ha det for en uke siden, men jeg klarte å styre unna det med å reise bort. Nå er problemet at jeg er tilbake og mine venninner forventer at jeg skal holde festen snart. Er 6 uker på vei og har liksom ikke lyst å kunngjøre dette til dem. Mine venninner er veldig oppmerksom og merker med engang om det er noe. Det med alkoholfrivin er en god ide, og i tillegg helle det i en vanlig vinflaske. Takk for gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk! Da dukket det akkurat opp en invitasjon til rakfisk-kveld med noen venner og noen bekjente. Og det kan jo ikke jeg spise nå... Kvelden har vært planlagt siden vi ble kjent på påsketur, og jeg hadde gledet meg sånn til rakfisk. Typisk altså, aldri noen år før har vi blitt invitert på slike ting, hehe.

Vi kommer jo til å dra, men jeg får prøve å finne en god unnskyldnig til å få noe annet servert/ta med noe annet selv. Har jo sagt at jeg er veldig glad i rakfisk også da for sikkerthets skyld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør som meg: si at du har fått kraftig urinveisinfeksjon og at du går på penicilin/antibiotika. Og at du fikk STRENG beskjed av legen om at du ikke måtte drikke,for denne kuren må virkelig fungere hvis ikke går det videre til nyrebekkenbetennelse osv osv..

 

funker for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si du skal trene i morgen tidlig og ikkje drikker dagen før trening, det funker for meg- men eg e kjendt i studiekretsen for å være nerd og treningsnarkoman- så de godtar det meste :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sykt at det er så mye drikke"press" fremdeles.

Jeg pleier alltid å ta opp det tema hvis jeg ikke noen gang orker å drikke eller nå er gravid.

Ellers alkoholfri vin, annet oppi en vanlig fin flaske.

Forrige svangeskap så var det noe som ble "fulle" på min alkoholfrie vin.. ha ha ha...

Oppfører du deg ikke misteksom kommer ingen til å legge merke til det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å ljuge seg fra akolhol når man har julebord på restaurant nei - hvis du ber servitørene om alkoholfritt så hører jo alle det.

Min strategi er rett og slett den enkleste - la dem fylle opp ett vinglass, sitt og skål og "nipp" til dette glasset hele kvelden - uten å drikke.

Funker som en drøm, ingen legger merke til hvor mange ganger de ulike får påfyll - tro meg :-)

Eller så kan man bli hjemme :-)

 

Når det gjelder rakfisk er det mere vrient - da må du nesten fake plutselig magetrøbbel og bli hjemme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen sponsede julebord saa er ikke obligatorisk aa gaa, saa jeg finner gode unnskyldninger til aa ikke vaere med da jeg synes det er for tidlig aa si noe paa jobben foer uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...