Gå til innhold

Hvordan ligger nurket?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere merke hvordan babyen ligger inni magen i forhold til spark, og kjenner man tydelig at hodet fester seg??

Sparkene eller slagene,dyttene (merker ikke forskjell) skjer stort sett rundt navlen. Det føler jeg er litt i ingenmannsland egentlig og blir ikke klok på hvordan hun ligger... Jeg er førstegangs i uke 33. Noen som har noen tips om hvordan man kan kjenne etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mistanke om at min lå på tvers, og det stemmer. Kjenner en rund kule på den ene siden, som er hodet, og spark oppi ribbeina på den andre siden. Er 31+4 sånn ca.. Det eneste som for meg gjorde det mulig å gjette var denne runde kulen.. :) Har ikke så mange tips ellers.. Navlen er litt ingenmannsland, ja.. De ligger så godt sammenkrøket at det strengt tatt kan komme bevegelser overalt egentlig. :)

Skrevet

åh så flink du er som fant ut av det da.. :-) Jordmor kan jo kjenne det, men hu er på ferie så må til kontroll hos fastlegen min, og jeg har en liten følelse av at han ikke vet koss en baby ser ut en gang..........

Skrevet

her ligger jenta med hodet ned i bekkenet. Kjenner godt hvordan hun ligger. Og noen ganger ser jeg foten hennes stå ut på siden av magen. Jeg er 36+3 i dag. Kan også se om hun ligger på høyere eller venstre side i magen for den blir heeelt skev.. (har ikke lagt på meg mer en magen så er lett og se) Morro. gleder meg til hun kommer ut til oss.

Skrevet

Jeg kan både kjenne og til tider se rumpa hennes som en kul ca midt mellom navlen og ribbeina (helt opp i ribbeina før hun festet hode).

nedover venstre side kjenner jeg ryggen, og på høyre side stikker det somregel ut en fot like under ribbena. Hun spaker mye i midjen på høyre side, og bokser rundt over alt fra navlen og ned :)

Skrevet

jøss... jeg ser jo magen bevege seg og bule ut både her og der jeg og, men kan ikke se om det er rumpa, foten, hånda eller andre ting.... kanskje jeg bør begynne å se bedre etter, eler kanske det er litt tidlig....

Skrevet

Få jm eller lege til å vise deg på neste kontroll, så er det mye lettere å kjenne selv etterpå :)

Skrevet

jeg kjente det ved at det var veldig mye nedpress, at det kjentes ut som hu var på tur ut noen ganger:-) Jm eller lege kjenner etter leie ettervært..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...