Malita Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Jeg bruker først å skrape over med skrapen jg bruker oppå stekeplatene. Så vasker jeg godt over med jif ol. og vann etterpå. Fungerer kjempefint. Skraper ikke opp vinduet og døra blir blank og fin.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 har hoert om tips om at ammoniakk/salmiakk skal vaere bra aa bruke ogsaa har jeg hoert et tips naa nylig om aa bruke sodium bikarbonat (natron? eller baking soda) blandet sammen med oppvasksaape (zalo) til en seig masse og gni utover glasset for saa aa skrubbe det av med skrape etterpaa personlig bruker jeg et vaskemiddel beregnet paa keramisk kokeplate, eller jif skurekrem
Gjest losen Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Nå lager de stekeovner med pyrolyse. En trykker på en knapp, og når den er ferdig å brenne opp all skitten, så koster en bort aska. Kan det bli bedre? :-) Min mor snakker om å sette en skål med salmiakkvann til damping inne i stekeovnen. Så løyser det opp alt fettet. Har ikke prøvd selv. Denne nye plumbo sprayen er veldig god.
Lillepromp blir storesøster Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Jeg strør på bakepulver og så har jeg litt vann oppå. Da freser det litt og så lar jeg det ligge en stund før jeg vasker det av.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Kaustisk soda-blanding. Husk hansker! Skrape til slutt.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Her i huset pleier mannen min å gjøre det - glasset blir alltid veldig blankt, men jeg aner ikke hvordan han gjør det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå