Gå til innhold

Barnefaren er kanskje afrikansk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er gravid og barnefaren er kanskje en fra Nigeria. Han er gift men det er kun for å få oppholdstillatelse, han skal skille seg over nyåret. Vi har ikke hatt noe kontakt på flere mnd fordi jeg følte det ble feil siden han er gift og hun er glad i han. Så fant jeg ut at jeg er gravid og har ikke turt å fortelle han det. Han sa til meg en gang før at om jeg skulle bli gravid fikk jeg bare ta abort så jeg ble ganske skremt av det. Jeg vet det er en del kulturforskjeller mellom norske og afrikanske men jeg lurte på om noe har noe negativ eller positiv erfaring med å få barn med en fra Afrika? Man leser jo om afrikanere som tar med seg barna til hjemlandet og moren får aldri se de igjen.. Jeg blir skremt av sånt og når han i utgangspunktet ikke vil ha barn hva er han i stand til å gjøre egentlig? Jeg føler ikke at jeg er helt trygg på han så det blir litt vanskelig å komme frem til hva jeg skal gjøre.. Tenker jo på lille jenta mi som skal ha en pappa også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du aller først bør finne ut om hvor ærlig han har vært mot deg når det gjelder å skille seg. Håper for din del at han holder det han har lovet deg.

Men sjansene er fortsatt store for at du blir alenemor med en far som ikke tar ansvar fordi han ikke vil ha barnet, enten fordi det barnet vil ødelegge det familielivet han lever nå og har tenkt til å fortsette med eller bare ikke vil ha barn. Så sånn sett så behøver du ikke å tenke så mye på kulturforskjeller og kidnapping. Du bør heller tenke på hvilken framtid du vil gi dattera di. Hvilken bagasje du vil styrke henne med i et Europa hvor nasjonalismen/nynasismen er på frammarsj.

Hilsen ei som håper virkelig du ikke har hatt forhold til mannen hennes for da har du ødelagt livet hennes og til to små uskyldige barn.

Skrevet

Jeg har ikke noe følelser for han og tenker kun på dattera mi, vil hun skal ha en ordentlig pappa. Når det kommer til han som kanskje er barnefaren så bor han ikke engang med kona og jeg tror på han når han sier at han skal skille seg fra henne. De har ikke barn sammen så jeg ødelegger ikke noens liv. Har ikke kontakt med han lenger heller for som sagt følte jeg det ble feil siden han er gift. Jeg får bare se hvem som er faren og prøve å finne ut det beste for jenta mi.. Takk for svar!

• 2 uker senere...
Skrevet

Først av alt er det viktigste at du finner ut om han er faren eller ikke. Ingen grunn til å bekymre seg over noe hvis det viser seg at det ikke stemmer. Når du evt har fått stadfestet at han MÅ være faren, så kan du heller begynne å bekymre deg hvis du trenger det.

Ikke alle afrikanere kidnapper barna sine og tar dem til hjemlandet. Tror det er mer vanlig at de ikke gjør det. Men man hører vel mest de historiene der faren har kidnappet barnet/barna til hans hjemland og moren ikke får se dem mer... Man hører alltid mest om skrekkhistoriene. Akkurat som med fødsler- man hører mest om hvor mye folk revner og hvor mange komplikasjoner det er inntil man har født selv og ikke revnet en millimeter gjerne.

Ditt barn kan utmerket godt få en god pappa i livet sitt. Men han trenger ikke nødvendigvis være hennes biologiske. En pappa og en far er ikke nødvendigvis det samme. Pappaer er der, tar vare på en og sørger for at livet er trygt, godt og er et forbilde for en. Fedre trenger bare donere spermen for at man skal bli til. Skjønner tegningen? Du kan være heldig å finne en annen mann som tar barnet ditt til seg som sitt eget, enten han er norsk, afrikansk eller fra hvorsomhelst.

Tror du bør tenke litt på signalene du har fått med at den mulige faren er gift og har sagt du bør ta abort. Med andre ord har han sagt han ikke er interessert.

• 4 uker senere...
Skrevet

Min samboer er fra Afrika og han er bare helt fantastisk med vår sønn!!

Det er helt utrolig å se hvor engasjert han er i sønnen vår! Dette er jo forskjell fra mann til mann (også i Norge), men min sambo gjør alt det jeg gjør, han skifter bleier, står opp om natta, bader han osv.. Til å begynne med gjorde vel han mest, siden han er vant til barn og jeg ikke hadde holdt en baby på maange år.. Hehe..

Det kan jo hende at han endrer mening når han faktisk ser den lille tulla du har i magen. Vår sønn var heller ikke planlagt og min samboer endret seg vannvittig iløpet av de 9 mnd jeg var gravid.. Det kan jo hende at han overrasker deg vettu;)

Jeg tror aldri min samboer vil ta med seg vår sønn til sitt hjemland uten min godkjennelse! Ja, man hører om slike historier, men det gjelder virkelig ikke alle!

For å være ærlig så synes jeg du bør tenke på den lille tulla di i magen. Hun har rett til å kjenne begge sine foreldre.

Hvis han er faren, så burde du tenke på at hun ikke kommer til å se ut som alle andre norske jenter med blondt hår og blå øyne. Det er derfor kanskje ekstra viktig at hun kjenner sine røtter på begge sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...