Gå til innhold

Små barn på busstur med magebelte som eneste sikring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle barna i barnehagen skal på tur med buss i morgen. Da jeg hentet gutten min spurte jeg om de trengte barnesetet mitt. Fikk til svar at det var sånne magebelter i bussen og at det var godkjent sikring.

Jeg mener det ikke er god nok sikring for barna, de minste er jo bare rundt 1 år! Min gutt er 16 mnd.

Ble litt satt ut av at de tok så lett på det.

Jeg sa at om ulykken er ute så hjelper ikke magebeltet en døyt! Det var de no forsåvidt enig med, men så lenge det var godkjent sikring så tok de bussen, det hadde de gjort alltid før.

Jeg har skrevet under på at de kan ta gutten min med på tur både med bil og buss så lenge det er godkjent sikring, men dette mener jeg IKKE er forsvarlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da må du la gutten være hjemme da! kan ikke begynne å ta med 20 barnestoler på tur,det skjønner vel du og??

Skrevet

Da trekker du tilbake den underskriften, og leverer en ny signert godkjennelse hvor du spesifiserer at dere som foreldre aksepterer at barnehagen tar med barnet på tur f.eks "festet i bakovervendt barnesete tilpasset barnets alder."

Det vil likevel være kjipt av deg å komme med dette i morgen når de står på farten til å dra på tur. Alternativer da kan være å stille som sjåfør selv eller holde barnet hjemme.

Skrevet

Jeg kommer til å stille som sjåfør selv, åpenbart!!!

Synes foreldre som sender barna sine på busstur med så liten sikring ikke er helt ved sinne fulle fem og meget uansvarlig i forhold til egne barns sikkerhet!

Dere ville vel ikke plassert barnet deres i framsetet på bilen deres sikring og turet avgårde regner jeg med. JA, jeg forventer godkjent sikring i forhold til barnets alder!!

HI

Skrevet

Litt i overkant påpasselig er du iallfall. Kjipent for sønnen din om du skal fortsette på dette viset og overbeskytte ham til han er en voksen mann. Og stakkars den kona som da skal ta over... Hoi hoi!

Skrevet

skulle såklart stå " i framsetet på bilen UTEN sikring" og turet avgårde..

HI

Skrevet

HI, det er på tide å senke skulderne og puste med magen. De andre foreldrene er ikke dårlige foreldre selv om de ikke sikrer slik som dere. Du har valgt å ha din sønn i en barnehage og har signert, innfinn deg etter gjeldende regler og forskrifter eller kjør selv.

Skrevet

Oj, det er jo tydelig at det er enkelte her inne som ikke har mer i hodet enn at det kan kalles en "smule sundt bondevett"! At barnet kan sies overbeskyttet fordi foreldre finner det uansvarlig å frakte et 16mnd gammelt barn i buss over en lengre, meget traffikert strekning finner jeg meget rart. Hva slags foreldre er det som finner dette normalt eller akseptabelt stille jeg større spørsmål til. En annen ting er jo at min sønn i dette tilfellet er en av de som blir å vokse opp og faktisk få en kone, ditt eventuelle barn blir mest sannsynlig å dø i en eller annen form for trafikkulykke pga ditt innsnevrde syn på barne sikkring.......

HI

Skrevet

Skjønner deg godt HI,hadde ikke akseptert det

Skrevet

Synes jeg ser at snuppa og jeg skal til byen neste gang, så drasser vi med oss HTS besafe setet, rekker akkurat å få det montert før vi er fremme....

Skrevet

Det var da voldsomt. Pass på så du ikke får hjerteattak eller slag der du sitter, slik du hisser deg opp

Skrevet

Finnes det noen statistikk som viser hvor mange barn som er blitt drept eller alvorlig skadet i bussulykker i det siste?

Tror ikke det.

Greit at du ikke synes barnehagen er forsvarlig her, selv om alle de andre foreldrene og personalet synes det er OK. Det må jo være alle andre som er helt blåst i hodet, ikke deg......

Du må jo gjerne velge å ikke la sønnen din delta på denne bussturen, enkelt og greit! Hvorfor så fryktelig hissig?

Skrevet

Skjerp deg hi. Skal du fortsette slik med han i årene fremover?

Skrevet

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3409

Synes det er rart at dib damene så lett kan sende ungene avgårde på tur i buss, nermest usikret, men er aldeles hysteriske i forhold til sikring i egen bil. Da skal alt vere rett og riktig.

Dere ville slaktet en hver mor som valgte å droppe barnesete og bare bruke bilbelte på eget barn i egen bil!

Skrevet

Trygg Trafikk mener forbrukerne må stille krav. Kreves det riktig sikring ofte nok, må busselskapene gjøre noe med det!!

Vel, det kommer jo tydelig frem her at de fleste av forbrukerne bryr seg midt i ræ..n om sikkerheten til barna sine på bussen, det trenger visst ikke å bli prioritert! Blir vel neppe noe endringer i sikringen med det første da--

Skrevet

Her kan dere jo se hvor bra det kan vere med magebelte..

Skrevet

Hold barna deres låst inne,det er sikrest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...