Gå til innhold

Rosa jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken farge er den gjennomgående når du pynter til jul? Varierer du fra år til år, eller blir det likt hvert år? Mine foreldre tar fram samme julepynt hvert år, mens jeg liker å variere.

Jeg har lyst å pynte med sølv og rosa eller turkis i år. Hva tror dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for meg er julen rød og hvit..... hvert år.... med innslag av gull....har svarte møbler og sofaer og sånn...så blir litt stilig med rødt til...synes jeg.... bruker samme pynten hvert år...men bytter ut litt / supplerer litt hvert år.....

synes IKKE rosa og turkis er julefarger..... sølv og feks blå / mørkeblå kan være julefarger....

Skrevet

Rosa og sølv er sikkert kjempelekkert i huset til Barbie og Ken...men for meg blir det mer indisk buss enn jul.

Halve sjarmen med å pynte til jule er jo å dra fram pynten fra mange år tilbake. Julekulene fra oldemor, bjellene vi kjøpte det året eldstemann ble født, de håndmalte kulene vi kjøpte da minstemann var baby, glassenglene fra mormor, nissen jeg sydde da jeg var 15, den aller første nissen jeg kjøpte da jeg feiret min første jul hjemmefra...for meg er julepynten like mye familiehistorie, tradisjon og gode minner, så noe rosa stylistjul kommer aldri til å dukke opp i mitt hus. Her er det rødt, grønt, gull, sølv og krystall i skjønn forening!

Skrevet

Signerer "himmel og hav" her altså. Du kan vel ikkje seriøst pynte med rosa og turkis til jul? Vert jo ikkje julestemninga av det. Eg gledar meg til å ta fram den gamle juletrepynten eg har arva etter bestemødrene mine, og alt det andre som har si historie. Raudt er julefargen, og så har me litt ting i sølv, gull og mørkeblått. Kjem som regel litt nytt i hus for kvart år, men er ikkje så god til å kaste, så mannen min vart heilt imponert over alle kartongane med julepynt då me flytta saman første gongen.

Skrevet

Her pyntes det med rødt, sølv og gull, samme pynten som alltid :)

Jul er tradisjon for meg, og da er det det gode gamle som får meg i julestemning :)

Jeg hadde ikke pyntet med rosa og turkis, men hver sin smak :)

Skrevet

Kjøper "årets julepynt" hvert år.

En ting for hvert barn og henger på treet, bytter og ute noe.

Og gjerne en litt større ting, i fjor fikk jeg en nydelig malt engel av min mann.

I annen etage lurte jeg på å prøve noe nytt i år, ett lite tre med pynt i svart og sølv :P Bare for at det er litt kult og passer inn i rommet der.

Men nede er det tradisjonelt som alltid. Ting har til og med fast plass på juletreet!

Skrevet

Dailis, hvordan får du til at ting har fast plass på juletreet? :)

Skrevet

Min mann skaffer juletre som ser nogenlunde likt ut hvert år- edelgran er nok det lettere med.

Og ting henger på samme sted hvert år . OG noen få nye ting da.

Har vokst opp slik også. Juletrær har alltid blitt dekorert hos oss. Bruker mange timer på det, og er noe de voksne gjør. Har vokst opp med 15 års aldersgrense for å være med (litt fordi det var sent også)

Alternativt blir juletreet i annenetage noe barna kan være med på å pynte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...