solstråle- g09 og ?12 Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Var på vekstvurdering i dag, mest grundige legen jeg noen gang har vært borti... gjorde det flere ganger og kom frem til alle gangene at gutten vår er rundt 4016 gram nå, 8 dager før termin... hun regnet med at han rundt termin ville være 4300 eller 4500 gram... Fikk litt panikk kan en si, da min mor fikk beskjed om at hun ikke kunne født meg om jeg hadde vært over 4 kilo da hun skulle ha meg... er førstegangs! Har hatt mensmurringer i hele natt, og sterke kynnere, men ingenting regelmessig... 2 centimeters åpning ble målt sist tirsdag... ringte jordmor og spurte om jeg kunne ta litt lakserolje for å se om det kanskje satte fart på mensmurringene og fikk til rier i stede, noe hun ga meg klarsignal til på grunn av mine redsler rundt komplikasjoner under fødselen siden go gutten er stor jeg kjøpte laktulose 667 mg/ml, tok to spiseskjeer for en halvtime siden, og sitter bare og venter på om noe skjer noen som vet om laktulose pleier ha virkning når ting ligger til rette for en fødsel?
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2009 Ingen med erfaringer i det hele tatt?
stasimor0603 Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 dytter:-) lurer på det også, trodde det var to forskjellige ting
Belladonna med to gutter Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Jeg har tatt lakulose pga treg avføring...trodde ikke dette hjalp på fødselen?! Beste tipset mitt er sex!
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2009 Fant ut av dette jeg også spurte på apoteket, og de sa at laktulose kun er for treg avføring og det trengs noen dager før dette virker i det hele tatt bare på avføringen så har kjøpt lakserolje nå, men lurer på om dette er skadelig sammen med de to spiseskjeene med laktulose som jeg tok tidligere?
bianchi Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Har ikke noe å si om du tar lakserolje nå, selv om du tok lactulose tidligere.... men trodde ikke jordmødre anbefalte lakserolje lenger jeg da, men du har jo fått klarsignal på det... Lactulose er bare for treg avføring ja, men trenger ikke ta flere dager før det virker, kan virke i løpet av noen timer evt halvt døgn på noen...men viktig å drikke godt med vann for at det i det hele tatt skal virke på avf... Lykke til;)
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2009 Jordmor kunne som hun sa selv selvsagt ikke anbefale det, men hun ga meg klarsignal hvis og bare hvis jeg kun tok to spiseskjeer... tar en mer er det fare for styrtfødsel eller kramper... så jeg har nå tatt de to spiseskjeene, så får jeg se hva som skjer men takk for det håper det virker, men tørr ikke la meg selv få for høye forventninger heller
Nr3-2012 Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Laktulose og lakserolje er ikke det samme... Jeg har, til tross for advarsler, eksprimentert med lakserolje.. Fy meg!! =) Men jeg vet av erfaring at lakserende midler ikke har så mye effekt på meg i små doser så derfor har jeg tatt veeeldig lite. Jeg tok ca en teskje i går formiddag og nesten en teskje i dag morges. Både i går og i dag ca 5-6 timer etter at jeg tok det har jeg hatt det jeg opplevde sist som modningsrier! Og for meg er ikke det negativt =) Jeg vet ikke om jeg er moden, de sier det ikke funker i det hele tatt om man ikke er det så.. Jeg vil tilføye at jeg ni dager før termin var på ul og barnet barnet var allerede ca 4200... så jeg og kjenner litt på den panikken! Jeg har forresten ikke hatt noe effekt på magen ellers av den =)
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2009 Ja forstår deg godt med tanke på panikken Entil09 jeg tenker mest på komplikasjoner som kanskje kan oppstå og slikt, er jo så redd for lille gutt jeg tok 2 spiseskjeer med lakserolje i fire tiden, som jordmor rådet meg til har ikke kjent noe spesiellt enda utenom de vanlige kynnerne og nedpresset jeg har hatt i natt og i dag men jordmor sa også at det kunne ta opptil fem seks timer før det fungerte
Bomsedeisi Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Tar du lakseroljen rett i fra flasken? eller blander du den ut i noe? Hvordan er smaken?
Nr3-2012 Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 Kansje jeg skal tørre å ta litt mer jeg og da ... =)
lillebie på`n igjen Skrevet 23. november 2009 #12 Skrevet 23. november 2009 nå har jeg kjøpt meg lakserolje også - skal prøve 2 ss nå - er veldig spent )
lillebie på`n igjen Skrevet 23. november 2009 #14 Skrevet 23. november 2009 måtte innom 3 apotek for å finne - det stod ikke fremme med lå i en skuff bak kasse - så måtte spørre etter det! flasken heter ricini oleum virginale
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 23. november 2009 Jeg tar lakseroljen uten å blande den med noe men holder meg for nesen, for det smaker ikke noe godt... har hatt en del gode rier nå, dabbet litt av nå så tok to nye spiskeskjeer siden det er en stund siden sist... og har lest her inne og andre steder at om man tar litt til når riene har begynt å virke så blir de mer effektive... så får nå se jeg måtte også spørre kassadamen på apoteke om lakseroljen for den er bak kassen, hun bare smilte og sa lykke til hehe...
Nr3-2012 Skrevet 23. november 2009 #16 Skrevet 23. november 2009 Er ikke alle apotek som vil selge til gravide så jeg fikk en veninne til å kjøpe for meg hehe =) Smaker lipsyl og konsistensen er urolig kvalmende, så jeg svelger i full fart og har klart litt brus eller juice for å skylle ned =) Her er en tråd som føger en dame fra hun tar oljen, hvor mye hun tar og fødsel : http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=16012736&mpage=1&key=
lillebie på`n igjen Skrevet 23. november 2009 #17 Skrevet 23. november 2009 jeg tok 2 skjeer i stad.... har nå kynnere med 4 min mellomrom..skal sies at jeg har hatt kynnere/maserier i 3 døgn med 10-20 min mellomrom.... og spydd som en gris....ikke noe løs mage eller noe slikt.... men usikker om jeg burde ringe føden igjen, gjort det noen ganger iløpet av helga... trodd jeg har vært i gang flere ganger! men nå er det veldig hyppig ... ser an litt ! hvordan går det med andre lillebie ?
stasimor0603 Skrevet 23. november 2009 #18 Skrevet 23. november 2009 nå ønsker dere jente masse lykke til:-) skriv her hvordan det går om dere orker:-) skal prøve den selv om et par uker
Nr3-2012 Skrevet 23. november 2009 #19 Skrevet 23. november 2009 Har tatt litt mer jeg og nå, kan jo ikke være mindre tøff enn dere hehe =) men kjenner ikke noe ennå... Er noen som kaster opp av lakseroljen... Har hatt veldig hyppige kynnere/ maserier jeg og etter å ha tatt oljen, men det har stoppet opp igjen etter noen timer..
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #20 Skrevet 23. november 2009 Hadde noen gode sterke rier med for sirka en time siden, så jeg tok to nye spiseskjeer... måtte utrolig på do etter dette, og er veldig sikker på at vertfall deler av slimproppen kom... så jeg får se det an har dabbet av med rier og slikt nå.... men er veldi trett så tenkte at det kanskje setter en liten stopper for det også, så tenkte jeg skulle legge meg og se om noe kanskje skjer i løpet av natten Men tusen takk for alle lykke ønskningene, krysser fingrene for at alt kommer i gang nå og så ønsker jeg alle dere andre som prøver oljen eller skal lykke til også... kommer med oppdateringer hvis det skulle skje noe mer
Fullrulle86 Skrevet 24. november 2009 #21 Skrevet 24. november 2009 ååå jeg har så lyst men tør liksom ikke helt å ta! Har gått med 2 cm i snart 3 uker nå og er drit lei! Er så redd for alle skremselshistoriene om morkakeløsning og styrtfødsler... Hvordan går det med dere?
Føken siruppsnipp Skrevet 24. november 2009 #23 Skrevet 24. november 2009 Jeg har veeldig lyst til å prøve dette jeg og! men problemet mitt er at jeg tør ikke vagge inn med den store magen min og spørre etter det på apoteket.... jeg altså..!!
Nr3-2012 Skrevet 24. november 2009 #24 Skrevet 24. november 2009 Så ene lillebien skrev et eget innlegg om at det skjedde noe hos henne =) Håper det!! Jeg har mye mer kynner og en del modningsrier. Skal til legen i morgen og da skal han få sjekke om ting er modent, hvis det er det så skal jeg ta like mye olje som de to andre her så får vi se =) Har vært veldig forsiktig hittil og ikke hatt noen problemer =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå