Gå til innhold

hvilke kaker / søte ting lager du til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er mer sånne lunsj / brunsh julefolk med gode hjemmelagde brød og rundstykker og godt pålegg...men nå i julen skla vi ha besøk 5 dager av noen "kakemennesker"...og da synes jeg liksom jeg må ha litt kaker / desserter eller søtt til kaffien hver dag...det er jo jul....

noen tips? vi bruker lage pepperkaker og kakemenn...ellers ikke noe...så jeg er litt "blank"....

hva er en innertier hos deg og din familie.... GJERNE med oppskrift ja....

TAKK!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julekake med brunost er kjempegodt til kaffen, eller melkekake som noen kaller det.

Ellers lager vi kokosmakroner, kransekakestenger, sjokoboller (sånne med puffet ris), krumkaker, sandkaker og berlinerkranser. Bestemor lager sirupskake til oss.

Synes oppskriftene på julekaker er omtrent like uansett hvor du finner dem, så gå inn på nettsidene til f.eks Tine eller Melange så finner du dem.

Skrevet

Bordstabler, sara bernard, hjemmelagde fløtekarameller, sjokoladekuler rullet i kokos, kransekakestenger, sirupsnipper... osv...

Kjøper også ferdig marsipan og tilsetter konditorfarge, og lar ungene lage små figurer...

Orker ikke finne frem oppskrifter, men det burde gå veldig fort å google om det er noe av dette som frister:)

Skrevet

er det enkelt å lage hjemmelagede fløtekarameller?

Skrevet

Jeg skal hvertfall lage et tonn med marengs!

Skrevet

Skal lage fattigmann, sjokoladebrø, "sjakkruter", sandnøtter og havreflarn.. :D

så gjør vi det lettvindt med å kjøpe pepperkakedeig i år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...