Nøtte Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Har noen av dere gått på en smell? Jeg har hatt 100% jobb pluss all hjemme logistikk. Frokoster, luncher, middager, matinnkjøp, klesvask, barnehage kontakt for 2 barn (4 og 2 år). Jobber ikke lenger for jeg ble heldigvis arbeidsledig. Mannen jobber 120% og har ikke matlaging som interesse. Merker jeg har problemer med TID. Står opp om morgen med To Do listene mine som er bevisst er veldig liten. Uansett så ender jeg i tids redsel og ser konstant på klokka og får gjort veldig lite. Jeg eier ikke tiden. Tiden eier meg. Tar det lang tid før man henter seg inn igjen? Hørt det kan ta 1 år...
Ronja65 Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Visst har jeg vel det. Med fire barn og det som hører med, krever sitt. Alt ble et ork, jobb, famile jeg hadde egentlig bare lyst å ligge under dynen, men det var i grund også slitsomt.... Jeg har en fantastisk jobb jeg stor trives i men hadde inget å gi der heller. Gråt mye og mådde rett og slett pyton. Startet i gestalterapi.. tror jeg kun var der 4-5 ganger... det løftet meg veldig opp. Nå har de eldste barna flyttet ut, men jeg har fortsatt to hjemme. Det jeg gjør nå er rett og slett "strunta" som vi sier på svensk i bagateller. Hvis gangen er rotete, pleide jeg være sur før jeg kom inn i stuen... Det er det som oftest slutt på:-) Jeg har heller ingen ambisjoner med å være perfekt... Er jeg lat en dag... så er jeg lat en dag... Det sosiale på jobb betyr mye for meg, så jeg skulle ønske at du kunde ha funnet deg en jobb du trives i.
Nøtte Skrevet 24. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2009 Takk for svar. Har så høy puls nå at tips mottas med stor takk. Som du sier: Her er det prosjekt ledelse, prosjekt ledelse, prosjekt ledelse som gjelder. Eliminere oppgaver ned til beinet. Jeg gjorde det, men usunn take away hver dag og møkkete gulver var ingen höydare. Jeg tåler rot. Masse rot. Tåler bare ikke urenslighet og grønnsaks stopp. Nivået nå er basic på hjemme fronten, men rent og ungene får grønnsaker. Spennende det du sier om jobb. At jobb kan være hyggelig. Ikke bare mas og enda mere krav. Skal søke litt jobber igjen når psyken kan levere bedre i et jobb interjuv. Rart å være på jobb interjuv å håpe innerst inne de ikke ansetter meg...bør egentlig ikke gå, men må jo please NAV. Vise jeg er flink jente. Gestalt terapi er spennende. Var der 4 ganger for 2 år siden. Fikk et bedre verktøy til å komme meg opp igjen. Nå leser jeg positiv psychology (Martin Seligman) bøker når jeg har det som værst. De hjelper og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå