Gå til innhold

Ble litt deppa i dag


dykkedama

Anbefalte innlegg

Det virker som om det er mange snille jordmødre rundt om, som sjekker modning og stripper før termin etc etc. Min jordmor derimot gidder jo ingenting.. Hun har lovet lenge at om jeg ikke fødte til termin, skulle hun sende henvisning umiddelbart slik at jeg slapp gå lenge over termin. Når jeg kommer dit i dag, føles det nesten som om hun prøver å skremme meg.. Først sier hun at jeg må tenke meg NØYE igjennom om jeg egentlig ønske rå settes i gang, for det kan tross alt være farlig... Når jeg påpeker at det finnes ufattelig mange som blir satt i gang uten at det har vært farlig for dem, så sier hun at ja, for det kan jo være farlig å gå overrtid også, da må man passe EKSTRA på om man kjenner nok liv eller ikke. Når jeg spør om hun kan sjekke modning og evt strippe meg slik at jeg evt. slipper å settes i gang, så svarer hun at nei.. det gjør hun nok ikke, da må jeg på sykehuset. Og det er nok kun stripping sykehuset utfører på meg om hun sender henvisning......

Æsj.. For det første føler jeg meg litt lurt, siden hun lovte sende henvisning for igangsetting, men ETTERPÅ kommer å forteller at sykehuset prøver stripping før igangsetting.. og for det andre føles det som om hun prøvde å skremme meg med å fortelle meg at det å settes i gang var farlig, og så plutselig var det farlig å gå overtid...

Jeg er 39+6 i dag, og syns ikke det hadde gjort noe om min jordmot kunne sjekket modning i dag...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les saken om modning. Jeg har ikke blitt sjekket, er 39+4 i dag.

Det er visst normalt å ikke sjekke også.

 

Jeg tror ikke jeg skal spørre om igangsetting/sjekking av moding eller noe før jeg er i uke 41, i og med 70% føder etter termindato.

 

Jeg har ikke født før, men jeg er ganske rolig når det gjelder dette.

Du er tross alt ikke på termindato før i morgen, og termindato er jo bare veilledende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke sjekket for noe da jeg var på kontroll 40+3, da jm mente at det ikke var noe vits å sjekke sånnt rett over termin. Men da jeg var der 40+6 sjekket hun fordi jeg har sånn angst og ingenting skjede.. Men der var det ganske så lukket og låst, ikke det jeg håpte å høre for å si det sånnt! Men tror ikke det er vanlig at alle får sjekket modning og blir strippet, sånn som jeg forstod det på jm henviste hun det videre til sjukehuset hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...