Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Jeg lurer på om det kan være slik at antallet rier er omtrent det samme, men pausene i mellom er mye kortere på korte fødsler? Under min første fødsel varte åpningsriene ca 3 timer, men da hadde jeg omtrent rier hele tiden. 6 rier på 10 minutter gjennom hele fødselen. De som har lang åpningstid har jo ofte pauser der de til og med rekker å sovne mellom riene. Jeg rakk bl.a. ikke å få satt venflom i pausene. Måtte bruke tre pauser på å få satt den (brukte den jo ikke så helt unødvendig med det maset.)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Har ikke pauser før pressriene kommer å stopper alt.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Vet ikke, men mine fødsel varte henholdsvis 4,5 og 1,5 timer, og jeg hadde ingen pauser (kunne f.eks ikke gå på do, så det kom der jeg lå. Var veldig intenst, men var i kjempeform rett etter.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Stemmer ikke her, nr 1 brukte jeg jo drøyt et døgn på. Og hadde vel ikke en pause de siste 7-10 timene. Mens med nr. 2 sovnet jeg mellom riene, da kom de pausene jeg bare har hørt om:) Og den fødselen varte i 5 1/2 time fra første rie til han var ute.
Gjest Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Ene gangen varte det i 16 timer. Det var helt ok med passe pauser i mellom riene. Andre gangen tok det bare to timer og det var grusomt vondt. Jeg hadde konstant rier og de virket mye kraftigere enn det jeg opplevde med eldstemann.
Dailis Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Kommer ann på hva du mener med pauser. Har hatt en normal (8) timer og tre korte fødsler. Med nummer to hadde jeg ikke pauser når det satt igang, dvs bare en rie som økte og økte i styrke til ungen var ute- min verste fødsel. Med siste var jeg i aktiv fødsel i 20-25 min. Hadde en rie på ett min, 4 min pause. så ikke mange skikkelige rier, men de jobbet rimelig bra så de var veldig heftige. Tror ikke jeg hadde overlevd 3 timer med slike rier, men det hadde jeg ikke trengt heller siden jeg åpnet meg etter 4. Masse korte, tette rier er jo ofte inneffektive maserier. Utrolig slitsomt og fører ikke til mye nytte. Har hørt at en 7-8 timer er en gunstig tid på fødselen. Da får kroppen tid til at riene og smertene bygger seg opp i stedet for å kastes midt i det verste. Og varer ikke så lenge at man blir utmattet.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Stemmer ikke helt for meg.. Første fødselen hadde jeg rier hver tredje minutt i over 15 timer, siste 4-5 timene før pressveene kom de enda tettere. Fødselen varte totalt i 23 timer. Ikke mye hvile å få mellom riene der, måtte ta de stående og rakk ikke legge med ned før neste var i gang. Mest slitsomme jeg noengang har vært med på... Andre gangen hadde jeg først rier hvert 10. minutt i tre-fire timer, så kom de plutselig mye tettere. Hadde rier hvert andre-tredje minutt i 6 timer før pressveene kom. Tredje fødselen varte bare i 5 timer, begynte med rier hvert tiende minutt og ble gradvis tettere. Hadde rier hvert andre minutt i et par timer timer før pressveene kom. Jeg har hatt mange rier gitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå