Gå til innhold

Hva er vanlig dosering for efedrin hostesaft???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenta på snart 5 mnd har hostet i uker og har den siste uken slitt med mye slim.. Har fått resept på efedrin som jeg skal hente senere. Men har stående en flaske fra storesøster med en liten slant i.. den er 1mg/ml.. Lille jenta er 6,2kg..tenkte å gi henne litt da hun er svært tett for øyeblikket..Noen som hvet dosen?? Syntes legen sa 4 ml i telefonen, men syntes det hørtest vel mye ut..

 

Takker for hjelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 11,5 kg og tar 5 ml 3 ganger til dagen.

 

Da hun var vel ca 10 kg fikk hun 2,5 ml.

 

så hørtes litt mye ut ja.

Skrevet

Takk for svar..Da venter jeg med å gi noe til jeg har fått hentet den nye=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...