Gå til innhold

Lystgass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært inne og lest noen fødsel historier på 3.trimester, og da ser jeg at det er mange som har fått lystgass under fødselen.

Trodde ingen hadde det lenger... Noen som vet hvilke sykehus som har det? Jeg var helt avhengig av det sist jeg fødte, hadde blått merke over neseryggen av maska;))

Skal føde på ABC denne gangen, og de har det vel ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde de fleste nyere sykehus hadde lystgass. De som ikke har det er sykehus der ventilasjonen er så dårlig at gassen ikke går ut av rommet.

Jeg fikk forresten masken tett opp ned sist da jeg fødte. Syntes lystgass var helt fantastisk:)

Skrevet

Jeg fødte på sykehuset i Tromsø i 2007 og da hadde de lystgass. Den funket ikke for meg da... vet ikke om de har nå lengre.

Skrevet

De hadde i trondheim sist jeg fødte, men er vel snakk om å ta vekk det tilbudet enkelte steder. Prøvde det jeg også, men gikk over til bare oksygen, for meg var det like greit :)

Skrevet

Kristiansand har det også.. Lenge leve lystgassen:o)

Hvis du går inn på "Fødested" i venstre kollone, så er det oversikt over alle de forskjellige sykehusene og hva de tilbyr..

Skrevet

Jeg trodde at dette var noe som alle hadde, bortsett fra alternative fødesteder, selvsagt (ABC, Føderiket etc.).

jeg syntes ikke det hjalp noe som helst på smerte, men at det var en fin måte å kontrollere pusten på.

Skrevet

Har sjekket, og Ullevål har det visst - har hørt at de ikke hadde det lenger. Jeg har fått plass på ABC klinikken, var der på kontroll i dag. Veldig flott, så veldig fornøyd med valget mitt.

Men innrømmer at jeg lurer litt på om jeg klarer å føde uten lystgass, siden jeg var såååå avhengig sist...

ABC er kjempe flott! Deilig atmosfære, store rom, store badekar på alle fødestuer og kjempe koselige jordmødre.

Det går sikkert fint, har noen uker igjen å forberede meg på;)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...