Heffalump mamma Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Er det lovlig?? Hvem må jeg gi beskjed til om vi reiser??
Heffalump mamma Skrevet 23. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2009 Gikk litt fort i svingene her ja...
Gjest Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Det er lov, men du må krysse av på sykemeldingen der det står om du skal reise til utlandet. Har hørt, men jeg vet ikke om det stemmer, at om reisen ikke har noe med sykdommen å gjøre og kan føre til bedring av den syke så kan NAV trekke sykepenger for de dagene man er på reise. Men det kan du høre med NAV om det stemmer.
Nikki 75 Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Jeg mener også at man ikke får sykepenger om man drar til utlandet, men jeg er ikke helt sikker...
mamsen30 Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Du må gi beskjed til NAV på forhånd og krysse av på sykemeldingen og skrive dato for avreise og retur. Hvis du får legen til å skrive en attest på at reise ikke forverrer tilstanden/sykdomen din, så får man stort sett sykepenger perioden man er borte også. Jeg reiste til Tyrkia i sommer mens jeg var sykemeldt og fikk sykepenger mens jeg var borte.
Elise80 Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Det stemmer det som tullaj27 skriver. Du må få legen din til å skrive på sykemeldingen din at h*n anbefaler deg å reise på ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå