Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Samboeren min er stefar for mine tre barn, og vi venter vår første felles. Forholdet vårt var veldig bra frem til sommeren. Men etter at jeg er blitt gravid, så har det dukket opp en del saker og ting. Samboeren min mener plutselig at mine tre barn fra før er et problem, selv om de er "ordentlig oppdratt" og ikke krever allverden av meg. Dette har han selv kommentert tidligere, at det er bra ungene mine kan å oppføre seg, og han ønsker at vår felles skal få samme oppdragelse. Men han mener at jeg får for lite tid til ham. Ettersom han er blitt uten jobb må jeg jobbe mer i tillegg til at jeg studerer, og nå synes jeg at jeg også får for liten tid til ungene, som jeg må følge opp 100% alene fordi han nå ikke ønsker å være med på det heller. Jeg prøver å fortelle at om han hjelper til mer med husarbeidet, så går jeg tid til ham om kvelden. Nå er jeg uslitt fordi jeg er gravid, jobber/studerer 120%, har 3 unger alene og gjør nesten alt av husarbeid. Når ungene har lagt seg stuper jeg også i seng. Men han er lite villig til å gjøre noe. Han har ganske gammeldagse holdninger til det aktuelle tema. Noe som forsåvidt hadde vært greit om HAN forsørget oss og ikke jeg. Siden han ble arbeidsledig har han gjentatte ganger sagt at han trolig må flytte langt bort for å få en jobb han liker og kan trives med, noe som samtidig betyr at han da må forlate oss. Han har sagt han ikke mener det, men jeg oppfatter det som en direkte trussel mot vårt forhold. Jeg har konfrontert han med dette og sagt at kommer det fra hans munn en gang til, så får han bare flytte, for jeg kan ikke leve med at han kanskje vil velge bort familien til fordel for en jobb, når han blir lei av å være arbeidsledig. I tillegg krangler vi en del pga dette og en del småting, og jeg har mistet følelsene for ham. Tror jeg i alle fall. Er også redd for å satse på forholdet, siden han "truer" med å forlate oss. Jeg har ikke lyst til å gå fra ham, vi v