Gå til innhold

Tapas - noen spørsmål...

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Hvor mange tapasretter bør man lage om man skal servere tapas til 4 personer? Om jeg lager 10 forskjellige retter, 4 porsjoner av hver, burde ikke det holde? Noe jeg absolutt MÅ ha, og noen sauser/dipper e.l. jeg bør ha med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde holde:) Litt ekstra av de mest populære.

Jeg MÅ ha bacondadler, og de går det mye av. Tapanade, som er superenkelt å lage dager i forveien. Ellers liker jeg svært godt kamskjell:)

Skrevet

10 retter er MYE!

Vi hadde tapas hjemme hos foreldrene mine på lørdag, da var vi 7 voksne og 4 barn, og hadde:

Kjøttboller med tomatsaus

Pastasalat med artisjokker og scampi

Helstekt indrefilet i skiver

Et par gode oster med appelsinmarmelade og kjeks til

Helstekte småpoteter med aioli til

Jeg liker i tillegg å ha noen gode olivener :)

Skrevet

Foccaciabrød, aioli (litt usikker på skrivemåten), kjøttboller, reker i hvitløkslake, mmm - ble sulten jeg nå;) Saltkokte småpoteter... hmmm

Høres ut som mer enn nok det du tenkte å lage! Melon med serranoskinke rundt, mye godt. Også en god ost er et must...;)

Skrevet

Takk for svar :-) Det er jo så mye godt, så er vanskelig å velge... Må vel ha noe med sjømat, noe skinke, noe med grønt og noe med ost vil jeg tro... Kanskje en potetrett, mandelpotet som er kryddermarinert eller noe? Hm...

Skrevet

Grunnen til at jeg tenkte 10 forskjellige retter var at jeg leste at en tapasporsjon er ca 1/10 av en middagsporsjon, og da må jo det 10 retter til per person, hehe... Blir det noe til overs skal det alltids bli spist opp. Får putte litt i matpakker osv da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...