Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Hvor mye tjener en sykepleier? syns de klager på lønna hele tia jeg.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Det varierer etter følgende; om de jobber statlig, kommunalt eller privat, om de har videreutdanning, ansiennitetslengde, turnusen de jobber, natt-/kvelds-/helgetillegg, og hvor flinke de har vært til å forhandle om lønn ved ansettelse. Menn tjener ofte mer enn kvinner i samme stilling og med lik ansiennitet, fordi man trenger å rekrutere menn til enkelte avdelinger. Man ser dette særlig i psykiatrien. Med andre ord: Noen tjener nok godt i forhold til det jeg har nevnt, mens andre ikke gjør det. Kanskje du skal prøve selv og se hva du selv mener om saken?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Begynnerlønna er vel rundt 300 000 pluss tillegg, topplønn rundt 355 000 + tillegg..... DÅRLIG betalt dessverre i forhold til utdanningslengde og ikke minst ansvar.. Jeg er sykepleier på vei bort fra yrket...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Er det yrket som fotjener et virkelig løft. Fordi de fortjener det.. og fordi man er helt avhengi av framtidig rekrutering til yrket.."Ingen" gidder den luselønna i forhold til det store ansvaret man har..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå