Gå til innhold

Lite tips til andre Norvegia-elskere :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig kresen på hvitost, så spiser nesten bare Norvegia. Da blir det også naturlig denne vi bruker når vi skal gratinere middager, på pizza osv. Vi har tidligere prøvd å bruke andre og billigere oster til dette, men synes ikke det blir like godt. Nå prøvde vi ut FirstPrice osten, og den smaker faktisk helt det samme som Norvegia i smeltet tilstand! Og jeg er altså ekstremt kresen på ost, så det skal litt til for at jeg skifter beite ;-) Denne osten koster jo 30-40 kr mindre enn Norvegia, så absolutt noe å anbefale til andre som bruker mye ost til gratinering ol og vil ha et billigere og like godt alternativ :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!! Vi gjør samme som dere. Smeltet er den topp, men i vanlig tilstand smaker den syrlig i fht Norvegia.

Skrevet

Jeg syns x-tra osten er best av disse billig ostene. :)

Skrevet

Gammelt nytt;)

Her bruker vi nesten bare FP-osten, liker den alle mann. Andre billigoster kan pakke kofferten og dra på laaang ferie.

Skrevet

*tsk* Kunne jo ikke vite at det var gammelt nytt ;-) Jaja, veldig ok oppdagelse da, en del billigere.

Skrevet

Jeg vil bare informere om at First Price ost IKKE er ost.

Den er laget av palmeolje, og er derfor ikke i nærheten av å være ost.

Ei jeg kjenner som fortalte meg det, og jeg stoler absolutt på henne at hun har rett.

Fordi jeg ikke liker den, blir fort brent i ovnen osv, kjøper jeg ikke den.

Skrevet

Kan ikke skjønne at dere mener den smaker tuknærmet likt norwegia. Mamma kjøpte den engang, og vi alle syns den var helt grusom. Endte med at vi kastet hele osten. I tillegg er det IKKE ordentlig ost!!

Skrevet

Jøss, syns den smaker skikkelig nasty jeg. First price revet kan til nøds brukes på pizza. Men den klubben med ost smaker langt ifra godt...Syns jeg da:)

Skrevet

Ok, så er det ikke ost, men smeltet smaker den veldig godt i hvertfall. I vanlig tilstand er den ikke god synes jeg.

Skrevet

bare norvegia her :)

Har prøvd alle alternativ,men ingen slå den!! heller ikke first price sin..

Skrevet

Jeg hadde ikke servert FB ost til mine barn, men så er jeg utrolig skeptisk til palmeolje. Landlord sin ost skal ikke være palmeolje i, og er et utrolig mye bedre alternativ. Matmoralist er jeg nok, men palmeolje er skummelt, billig og burde vært pålagt å merke.

Coop sine egne produkt skal nå være palmeoljefri - hatten av for Coop!!!

Skrevet

Er dere klar over at det er Tine som produserer first price osten for Unil ;-)

Skrevet

Jepp, og før produserte de vel landlord sin også:) Oppskriften er ikke den samme:)

Skrevet

Oppskriften er ikke den samme, men en del av FP`s revet ost er avskjær fra Tines andre oster :-)

Skrevet

He, he...jeg liker ingen av ostene særlig godt:)

Skrevet

her er det Landlord-ost som brukes som topping på pizza osv, synes den smaker hakket bedre enn first price sin (litt mye saltsmak kanskje?). Absolutt en god ting å bruke billig-oster til slike formål ja=)

Skrevet

Tipper du mener den riflede osten deres? Den er nesten bare potetmel, smaker hvertfal sånn. Og den blir brent ja.

Skrevet

Jeg spiser ikke ost, men mannen min elsker ost. Men, jeg kjøpte den til Synnøve Finden og det var angivelig IKKE det samme som Norvegia.

Skal faktisk kjøpe FP sin neste gang jeg handler, ost er jo bloddyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...