Gå til innhold

Han vil ikke legge seg, hjelp!!!! :o((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har aldri vært noe problem å legge men nå er det stopp!

Bruker 2 timer hver kveld. Han krabber, reiser seg opp og står og hopper i senga. Jeg legger han ned og sier at det er natta, skrur av lyset og går litt ut men neida opp igjen, og det er ingen forskjell på om jeg er der eller ikke, med og uten lys.

Har prøvd pose men har blir helt gal og hyler hater det.. så det har vi gitt opp-

Han er 10 mnd og jeg begynner å bli passe sliten.. fordi han er en del våken om natten når jeg har han men ikke pappan..

Trenger noen råd/tips??!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro han sover på dagen? Om han sover 2 dupper, som mange på den alderen gjør, er dette typisk tegn på at det er på tide å kutte ned til bare en dupp. Det vil nok bli en ukes tid med mye sutring og gråting og overtrøtt unge for å komme overi ny rytme, men så vil alle få det veldig mye bedre :-) Om han bare sover en gang for dagen ville jeg kuttet ned på denne luren.

Skrevet

Min sover 3 Alva uff.. han våkner kl 5 hver dag så han vil sove igjen ca halv åtte og sover da ca en time ikke lenger. Så får han en lur rundt 12 og en siste rundt 3. Jeg prøver å drøye det men det går ikke.. han ligger på gulvet og bare gråter, gnir seg i øynene og nesten sovner på gulvet.. han sover ca 1- 1 1/2 time de to lurene hver.. jeg vet iallefall at etter 16 får han ikke sove.

Skrevet

Da ville jeg kuttet ned til 2 lurer i første omgang, uansett hvor hjerteskjærende trøtt han virker der og da så "må" du gjøre dette om du vil ha en bedring. Har vært igjennom prosessen 3 til 2 lurer, 2 til 1 lur og 1 til ingen lurer med 3 barn nå, så vet hvor slitsomt det er, men det må til om man vil ha nattesøvnen og rolig legging tilbake.

Skrevet

Oki, jeg skal prøve så godt jeg kan... i dag sov han til halv syv og sovnet først nå så skal prøve å holde han våken i dag til utpå dagen, så kun en lur til... hmmm hehe. takk takk

Skrevet

Lykke til! Og.. Be Strong! :-) Jeg lover du vil få mye igjen for det. Vanligvis kutter de fleste ned til 2 lurer når babyen er 6-8 mnd og ned til en lur når babyen er 10-14 mnd, så han er nok klar for litt mindre søvn på dagtid selv om det ikke virker slik på ham. Men, du bør ikke forvente en stor bedring på leggingen og nattesøvnen før om noen dager, kanskj ikke før om en ukes tid. Så hold ut :-)

Skrevet

I dag våknet han kl 7 og sovnet igjen halv ti og sov 1 time så sov han ikke før kl 14.30 til 16 da måtte jeg vekke han så litt bedring er det jo hehe... 2 ganger i dag :o) vi er på rett vei..

Skrevet

Hvis det er noe trøst, har jeg ei som spreller her nå også.... Kjempelei! Jeg mistenker at det er tennene som har skylden (har ikke fått tenner ennå, er snart 9,5 mnd). MEN... har skyldt på de tennene lenge nå. Lillemor her sover ikke mye på dagtid heller, mellom 1,5-2 timer. Legger seg kl 23 (sånn ca) og lys våken halv sju.

For tiden går hun under navnet lille ADHD... Men storesøster var et sovedyr, så er nok bare godt vant;-)

Jaja, jeg tenker i alle fall at det (forhåpentligvis) bare er for en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...