Gå til innhold

Legen fant ikke..

¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjertelyden i dag.. er 12+3.. jeg som er så engstelig fra før.. nå ble jeg hvertfall engstelig.. livmoren var jo kommet opp til navelen allerede.. nå gruer jeg meg til ul til torsdag.. tenk om den lille ikke lever lenger.. sukk.. Noen andre som har opplevd dette, men funnet hjertelyd senere? (legen prøvde vel i et par minutter eller noe) Hun sa jo at hun bare finner den så tidlig i 50% av tilfellene, men likevel tenker jo jeg at vi ikke hørte den fordi det ikke er noen hjertelyd der lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er DERFOR de ikke skal sjekke så tidlig:)

Veldig ofte finner de ikke så tidlig så hva er da vitsen? Bare uroe mor mer. Er mange som har opplevd dette. Her i kommunen vil de ikke prøve engang før uke 15.

Du får komme på besøk så kan vi prøve BW:)) Ellers er det snaaart torsdag og jeg tror alt er bare bra. Hender jeg måtte holde på mye lenger enn par min for å finne. Og jeg visste jo hvor lete på meg selv.

At du ikke har kjøpt deg en bw? Siden du har historien du har og derfor er en del engstlig...

Skrevet

Lurte jo på om jeg skulle kjøpe en, men nå ble jeg hvertfall usikker.. GAH! I tillegg så spurte legen om jeg hadde ømme pupper. Jeg hadde det, men ikke nå lenger. Jeg så jo at legen synes det var rart..

Kommer til å gå sakte mot torsdag.. æsj, så dumt dette ble..

Forresten hvordan går det meg bekkenet Mol? Jeg fikk henvisning til fysio i dag. Jeg gikk på gruppefysio sist, på Lørenskog. Gikk jo på bassengtrening sammen med Cat78. Dersom det fortsatt skulle være liv i spiren så skal jeg hoppe på bassengtrening denne gangen også.. Sleit fælt med bekkenet sist, og har jo gjort det siden egentlig.

Husker jo hvordan du fikk til slutt sist også.. det er AUA!

Skrevet

Jeg var hos jordmor uke 16... å da sa hu at hu skulle prøøøve å finne hjertelyden, men at jeg ikke måtte bli engstelig hvis hu ikke fant den...

Skrevet

pupper kommer og går. Cat er aldri øm i puppa hu. Uansett ikke noe du får gjort fra ellerr til. Var da ikke lenge siden du var på ul?

Nei emn har nå en bw her jeg. Så vi kanjo alltids ta en tesrunde om du ønsker:) er jo ike 100% at man finner den forde da, selv om den er der, men kan bruke litt mer enn 2 min...

Hvor ca lette legen da? Erfaringsmessig leter de gjerne altfor høyt opp... På den tiden fikk jegg kun inn lyd ved kusehåra.

Skrevet

Hei du!

Legen fant ikke hjertelyd på meg heller når jeg var 12+3, jeg ble også litt urolig av det- men klarte å tenke at det faktisk er ganske vanlig å ikke finne i uke 12. Når legen prøvde når jeg var 16+3 fant han sterk og fin hjertelyd og det var helt fantastisk :-)

Jeg opplevde også, som deg at puppene ble mindre ømme etterhvert. Tror det var rundt uke 10 de begynte å bli mindre ømme... Og siden det har de egentlig ikke vært så ømme. Litt ømhet er det jo. Og merker innimellom at de har vokst litt til..

Jeg syns det du beskriver høres veldig normalt ut for å være 12 uker på vei, og JEG tror at du er gravid og at alt står bra til med lille babyen :-)

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Molait:

Ja, jeg tror også hun lette for høyt oppe. HUn kjente jo først etter hvor livmoren var og mente at den var rett oppunder navelen nå. Så hun lytta jo der oppe. Tror også at man måttet lyttet lenger ned.. Nei, er ikke lenger siden jeg var på ul i det heletatt. Var jo på onsdag som var.. Skjønner du hvor føkka jeg er i hodet eller?!

Har liksom ikke troa på at det blir bebis ut av dette jeg.. rart også at hvis det blir bebis, så blir det en sommerbebis. Jenny er jo novemberbarn :) Tenk at hun er 3 år allerede!

Skrevet

Legen min har funnet hjertelyd hver gang, men han sier før hver gang han skal lytte at jeg ikke må bli nervøs om han ikke klarer å finne den. Han sier at det kan være at han ikke klarer å høre hjertelyden og det trenger ikke bety at det er noe gale.

Alt er sikkert helt fint og neste gang vil dere kanskje høre det lille hjerte banke:)

Skrevet

12+3 - også leter hun rett under navlen??? Det er det snåleste jeg har hørt!!! Jeg er 22+1, og nå først ligger babyen rett under navlen.

Jeg var hos jordmor i uke 18+4, og hun ville ikke prøve å finne den før uke 20 sa hun. Det er en grunn for det, så slapp helt av;)))

Puppene er ikke såre hele tiden, det kommer og går.

Lykke til på torsdagen, og bare gled deg til det!!!

Skrevet

Helt enig, tull og lete så høyt opp! Er nok alt i skjønneste orden, Kab&jenny :))

Skrevet

Jeg var på første kontroll i dag hos legen, er 11+6.. Jeg spurte om å få høre hjertelyden, og da svarte hun på en betingelse, at jeg ikke skulle bli urolig hvis hun ikke fant den. Hun fant den med en gang, tror det var rundt trusekanten.

Skrevet

Tviler sterkt på at det er noe å bekymre seg over. Erfaringsessig er leger ganske så dårlige på å lete etter hjertelyd, bedre å få jordmor til å gjøre det. Du så jo et foster som så helt fint ut forrige uke så vi satser nok på at det er like mye sprelling der på torsdag. Lykke til:o)

Skrevet

Jordmor fant ikke hos meg da jeg var 13 uker. Ble skikkelig nervøs, men ventet i 3 uker til før jeg hadde time hos legen (som i og for seg gjaldt noe helt annet enn graviditeten) og fikk henne til å sjekke da, og da fant hun den, klart og tydelig.

Fosteret ligger jo laaangt nede og laaaangt inne på denne tiden, motet oppe!!!

Mange tanker til deg, ikke bekymre deg unødig.

Skrevet

Hun lyttet på feil sted, så ikke rart hun ikke fant den! Åh, så unødig klønete!

Skrevet

Hei.

Jeg var hos legen når jeg var 15+4 og da fant han den ikke. Har vært veldig nervøs, men UL i dag ( 19 uker) viste en aktiv liten krabat som hadde det helt fint i mammas mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...