Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trollet har nå ålt seg fremover og rundt omkring i halvannen måned. Han drar seg opp på esker/tørkerullpakker etc så han står/sitter på knærne, men bortsett fra det er det ingenting som tyder på at han har tenkt å finne krabbestillingen ennå. Er vel fornøyd med fremkomstmetoden :-)

Noen andre som har ålere? Når begynte de å krabbe?

Trollet er 7,5 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa min ålte seg lenge, i ca 3 mnd før hun starta å krabbe. Opp i krabbestilling kom hun kanskje da hun var rundt 7/8 mnd gammel. Var 9 mnd og 1 uke gammel når hun krabbet ordentlig :) Nå er hun straks 10 mnd og krabber som en vind ;)

Skrevet

Mine var slik:

Nr 1: Ålte seg når han var 9 mnd, opp på alle 4 når han var 8 mnd, krabbet på alle fire når han var 10,5 mnd

Nr 2: Ålte seg når han var 4,5 mnd, opp på alle 4 når han var 6 mnd, krabbet når han var 7 mnd

Nr 3: Ålte også når han var bare 4,5 mnd, opp på alle 4 når han var 7 mnd og krabbet på dagen når han var 8 mnd.

De to yngste var litt tidlige, eldste litt treg, men alle helt normale :-)

Skrevet

Det tok vel omtrent 1 1/2 mnd fra han virkelig tok av på ålingen til han krabbet skikkelig. Nå åler han bare unntaksvis. Det skal sies at jeg brukte antiskli på knærne for å oppmuntre krabbing. Tror det tar litt lenger tid dersom man bare har parkett, som vi har, og ikke bruker antiskli. Spiller jo ingen rolle i det store og hele, men er jo morsomt å se fremgangen :-P Nå krabber han uten antiskli på knærne.

Skrevet

min gutt er 11mnd og er fornøyd med å åle seg, ingenting som tyder på at han vil opp på alle fire, og han har god teknikk så kommer seg over gulvene i reserfart:) Er ikke alle som krabber på alle fire, men så er gutten din bare 7,5 mnd nå så han har jo god tid på seg:)

Skrevet

Ja, vi har allverdens tid :-). Deilig for ham å komme seg rundt, og morsomt å se hvordan han utforsker verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...