Gå til innhold

Helårs utebur til marsvin?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne har en sønn som viser seg å være akutt allergisk mot marsvina vi har (han må på legevakten hvis han er innom). Vurderer å bygge et utebur med varmelampe (eller varmeovn ) så marsvina våre kan bo ute hele året....tror du det er mulig og at de vil trives? Kanskje lage et vindu så de kan se ut også?

Tips mottas - det er fryktelig leit hvis de ikke kan komme på besøk til oss mer (min beste venninne).

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får det helt tett og godt og varmt så kan det vel ikke gjøre noe, men vet at marsvin er veldig disponert for å få lungebetennelse ved trekk...varmelampe høres fint ut da :)

Skrevet

Ja, vet jo at de ikke tåler så mye kulde....Hvis vi snekrer et bur som kan isoleres, og som har varmelampe??? Så kan det snekres såpass stort at de får rørt seg nok der så de slipper å være inne?? Noen med erfaring?

Skrevet

Vil det ikke holde at dere holder marsvinene på et eget rom som han ikke kan gå inn på? Er selv ekstremt allergisk mot pelsdyr, men det går greit så lenge dem er på et annet rom enn meg og jeg ikke tar på dem.

Skrevet

Går det for deg? Det er det jeg tenkte i utgangspunktet, men er redd for at det ikke skal være nok. Er det slik at du får alvorlige pustevansker? Gutten det er snakk om blir veldig syk av bare å være i nærheten. Men kan jo prøve å holde de på rommet til datteren min og se om det funker. Men er ikke så gøy å teste det ut heller når han blir så dårlig...

Skrevet

Ja, det holder. Jeg går selvsagt på allergimedisiner daglig og tar flere inhalasjoner med slikt for lungene. Da går det helt greit bare dyra er i et annet rom. Uten medisinene mine veit jeg ikke hvordan det ville gått da, pga jeg har tatt medisiner i over 15 år.

Moren til dette barnet har vel fått medisiner til han også hvis han blir så kritisk syk?

Skrevet

Han er hyper allergisk og må til legen når han får anfall. Han er bare 4 år. Tror han har maske hjemme, men uansett er det ikke koselig når han blir så dårlig. Et annet alternativ er jo å høre om noen ønsker å få de....

Skrevet

Jeg hadde heller vurdert omplassering da ja. Synes ikke marsvin skal stå ute... hvilken glede får da dere selv av dem når dem ikke er inn lenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...