annepålandet1 Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Hei jenter! Når begynte dere å pakke sykehusbagen?? Leste et sted at man gjerne kunne pakke rundt uke 30... Synes egentlig det er litt tidlig jeg da men.. ;-) Er selv uke 31. Noen som har nyttige råd og gode erfaringer å komme med?? Eller link til lignende tråd.. Kjempe glad for svar!
ett til! Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 oi, det var tidlig!er i uke 33 nå,og tenkte å gjøre det når det er ca to uker igjen...men man vet jo aldri da..! vet at det bruker å være en tråd oppe på førstesiden ang hva denne bagen kan inneholde,men vet ikke hvor denne tråden er nå... sist jeg skulle føde tror jeg at jeg pakka bagen ca 3 uker før termin.hadde kjøpt inn ny shampoo og balsam også, i tilfellet jeg fikk det så travelt med å komme meg til sykehuset...totalt bortkasta!hadde rier i 12 timer, så jeg fikk det ikke så veldig travelt nei!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 jeg er i uke 32 nå snart 33. jeg pakka baggen i uke 30. rett å slett for ting kan jo skje, å gubben sliter med å finne sine egne klær. Syns jeg ser han rote rundt i alle skuffer å skap etter klær til meg om det hadde vært nødvendig. hehe sist gjorde jeg det samme å er glad for det fødselen startet plutselig i uke 36. hadde jeg gjort som mange sa så hadde ikke baggen vært ferdig da. er jo mange som drøyer det i det lengste. Selv har jeg pakka Pysj bukser truser bher singletter ullsokker store tsjorter joggebukser sandaler libresse goodnight amme innlegg brystvorte krem. kamera + lader mobil lader (har en ekstra så slengte den like godt oppi) toalettsaker. (kjøpte en hårbørste å slengte oppi glemte det sist å så jo ut som et lykketroll! ) hehe smokk til mini hente sett til mini å pledd til mini. har pakket en normal sized bag så er jo ikke alverdens jeg drar på.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Er i uke 40, og har pakket litt nå siste uke. Tar resten når jeg skjønner fødselen er i gang. Bruker mesteparten jeg skal ha med meg, pakker jeg alt har jeg ikke noe å ha på meg..hehe
HeidiL Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 er 33+0 i morgen og i går pakket jeg de tingene som jeg ikke bruker ned i bagen. Også har jeg liste på resten slik at det ikke blir så stress når det skal slenges oppi før vi drar... Til mini har jeg pakket i stellebagen, så den er grei. Bagen min og stellebagen blir i bilen til vi er på barsel, også har jeg ei stor veske til svangerskapspapirer, mat og drikke etc som skal være med til fødselen. Har jo ikke lyst til å komme drassende med klær til mini mens jeg har rier - he he... Nå er jeg et "liste menneske", da...så oversikten over hva som skal med gjør at jeg ikke trenger å pakke ned alt før jeg begynner å merke noe... (bruker jo toalettsakene mine, føneren, joggebuksene etc hele tiden, så blir teit å pakke dem ned...) går så fint, så ) gleder meg!!
_Løvemamma_ Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Jeg var på kontroll hos jm forrige uke, ba fikk jeg med en liste over hva man trenger å ha med seg på føden og barselhotell her i byen. Hadde pakket en del fra før, men byttet litt om, da mye av det jeg hadde pakket var unødvendig. Har fremdeles med mer enn det som står på listen, bla har jeg pakket med alt av ulltøy jeg har kjøpt til den lille, selv om vi får låne klær på barselhotellet. Er forresten i uke 38
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Tror jeg pakket den 2 uker før eller noe, for da ble jeg sendt til sykehuset for sjekk pga høyt blodtrykk. Hvis ikke hadde jeg sikkert ikke pakket den før samme dag som vi dro. Gjør alt i siste liten jeg vettu men måtte jo uansett pakke noe like før vi dro til sykehuset når fødsel VIRKELIG var igang. Slik som en del toalettsaker.. Jeg synes det bare holder å skrive en liste og vite hvor du har tingene dine, så er det egentlig bare å pakke så fort det skjer noe. Sjelden at en fødsel starter med pressrier liksom
Bromelia Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Oi. Så tidlig ute dere er! Hadde tenkt til å pakke i uke 36 jeg. Da kan jeg shoppe litt på januarsalg og ha med. Det er litt deilig å ha nye toalettsaker, så det skal jeg kjøpe meg. Skal kjøpe ny amme-bh også. Gamle gode slasketruser skal også være med. Og 3 joggebukser... tror jeg skal kjøpe 1 eller 2 nye. Selv om jeg ikke var på barsel i så mange dagene sist, så blødde jeg igjennom det som var... Bukser må en ha. Tenkte å ta med t-skjorter eller tynne gensere. Er så varmt der atte...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Jeg pakket med meg fullt av store, svære, mørke truser. Men jeg forelsket meg i nettingtrusene på sykehuset (smuglet t.o.m. meg noen hjem). Så trusene jeg hadde pakket kom ikke til nytte
Bromelia Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Jeg løp litt i trusa inne på rommet jeg da... hehe... så da var det liksom greit med ei ordentlig truse da jeg ikke var der alene. Men jo da. Nettingtrusene er veldig gode å ha. i hvertfall første døgnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå