Gå til innhold

Sykehusbagen :-)


annepålandet1

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Er det noen som har begynt å pakke sykehusbagen enda?? Leste et sted at man gjerne kunne pakke rundt uke 30... Synes egentlig det er litt tidlig jeg da men.. ;-)

 

Noen som har nyttige råd og gode erfaringer å komme med?? Eller link til lignende tråd..

 

Kjempe glad for svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg synes også det er tidlig å pakke bagen i uke 30. Har ukeskift i morgen, og kommer meg da over uke 34, og har ikke begynt å tenke på det enda.

 

Tror i grunnen jeg skal rekke det enda, men skulle noe starte, tror jeg heller ikke at det vil være krise om jeg klarer meg uten egne saker til mannen min får reist hjem å henta det. Vi bor en halv times kjøring fra sykehuset. Klart jeg ser dette kan være noe annerledes dersom man må kjøre i 2 timer hver veg, da er det greit å ta med alt man skal ha med i første omgang. Men dette kommer jo an på situasjonen og hva man føler selv er best. Er vel ikke så mange som har ikke har anledning til å ha en bag stående på vent, så det er jo ikke noe problem. For egen del, kommer jeg nok til å tenke ut og sannsynligvis også pakke før jul, men ikke så lenge før tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ikke pakket baggen enda. Da jeg var gravid med nr 1 hadde jeg en bag stående som jeg kastet div ting opp i nå og da, men det var til liten hjelp fordi jeg tok ikke med meg bagen da jeg dro på sykehuset, regnet med at jeg kom til å bli sent hjem. På lista som ligger her på bim står det mye rart, bl.a matpakke, energidrikke og lipsyl.. Dette er ting jeg ikke har hatt bruk for under mine to foregående fødsler. Jeg kommer til å ta med toalettsaker til dusj, litt store, vide klær til etter fødslen. Klær til babyen, fotoapparat, mobil, noe å lese i ( sist så sov lillemann i 24 timer før han ville ha mat). Dersom det er noe jeg mangler får jeg bare be gubben om å ha det med når han kommer. . Har ikke termin før 25.jan, men satser på at hun kommer litt før, men ikke før 1.jan. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegangs i uke 32 og har begynt å legge ting i bagen for noen uker siden.Det _kan_ jo hende at man føder før man hadde trodd, hehe.

 

Her er en liste som ligger her inne, men den er temmelig omfattende, og mange vil nok si at du ikke får bruk for halvparten, men det er jo greit å få tipset, så velger du bare ut selv hva du vil ha med. :)

 

http://www.barnimagen.com/forum/thread/140464934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 35 og har ikke begynt ennå... men min mann har begynt å snakke mye om at vi må pakke denne baggen nå og ha alt helt klart, han er veldig redd for at han ikke skal klare å få meg til klinikken i tiden, så jeg får vel pakke den snart så han kan roe seg litt, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31, førstegangs, og har også begynt å tenke på denne bagen.. Man vet jo aldri når den lille bestemmer seg for å komme, og da synes jeg det er greit å ha ting klart, som skrevet over her, den plager jo ingen av å stå der klar :) Jeg vil gjerne pakke selv og få med meg det jeg vil og trenger - klær som er behagelige. Mulig noen har en mann som er god på dette, men tviler på at alle menn skjønner nøyaktig hvilken av de 3svarte gode buksene dine som er den du vil ha hehe. Greit å ha det gjort så slipper man å vri hjernen når man skal sende mannen hjem etter allle tingene som bare du, mest sannsynligvis, vet hvor er: -)

Men ellers så er det vel ikke noe som er for tidlg eller seint når det gjelder dette. Er bare noe man må føle på selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 34 og har egentlig ikke tenkt så mye på dette enda. Eneste som slår meg er at jeg har ikke så mange sett med behagelige klær, toalettsaker, ladere, kamera osv, så alt jeg sikkert kommer til å pakke er i bruk den dag i dag.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 34 og har egentlig ikke tenkt så mye på dette enda. Eneste som slår meg er at jeg har ikke så mange sett med behagelige klær, toalettsaker, ladere, kamera osv, så alt jeg sikkert kommer til å pakke er i bruk den dag i dag.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg pakka på termindagen sist, men tenker jeg kanskje pakker en nødbag til meg og 2-åringen nå i helga, for mannen min reiser bort og blir borte 8 dager og jeg har ingen familie e.l her som kan hjelpe meg om jeg skulle gå i for tidlig fødsel! Regner ikke med jeg skal det, men hadde jo vært skikkelig typisk når mannen er på andre sida av jordkoden og har 22 timers flytur hjem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35+1 idag og har ikke engang tenkt tanken. Mye av det jeg skal ha med meg bruker jeg nesten daglig nå, så det må uansett vente. Jeg er ikke den som stresser mest med denne bagen. Husker fra forrige gang at det var samboer som hadde ansvaret for å pakke til babyen, og slik blir det nok denne gangen også.

 

Tror jeg pakker bagen i romjulen, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 2, 35 uker, så håper for en kortere fødsel denne gangen (dvs ikke så mye tid å rekke sykehuset; må også tenke på når fødselen beygnner og må ordner barnevakt osv), så det er greit å ha baggen ferdig i hvertfall. Jeg er en som liker å planlegge, og jeg vet at det er masse andre ting å gjøre mellom nå og 1. januar! (jul! osv), har derfor samlet ting til baggen mens jeg tenker på ting inkuldert litt baby klær. Bare synes at det er greit å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en liste bare for kos. Kommer sikkert ikke til å pakke bag'n før riene har startet, men synes alt med forberedelsen til lillebror skal komme er koselig :)

 

Min sjekkliste så langt:

- Hårbørste

- Shampoo og balsam.

- Toalettmappe med alt av sminke og tannkost

- Fukighetskrem /evt. fuktighetsspray da det er tørr luft på sykehuset

- Bellybandit (se: bellybandit.com)

- Druesukkertabletter

- Fotoapparat med lader

- Ammeinnlegg

- Hårbånd

- Tyggis

- Drikkeflaske

- Rock Star Baby brystvortekrem

- Magasiner

- Varmepute til korsrygg

- Våtservietter

- AmmeBH

- Gode elastiske hotpants

- Tøfler

- Ammetopp

- Til lillebror:

- sutt

- kosepledd i babyfleece

- en fin blå drakt

- kjøredress

- lue (en tynn og en til kjøreturen hjem)

- bærebag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois!

Skal man ha med seg håndklær til seg selv og babyen?

Jeg har begynt å pakke bagen nå... Hvor mange dager blir man egentlig på sykehuset? Jeg har aldri født før, så jeg er bare glad for å være der litt og få alle tips jeg kan.. Pakker jeg da for.. 3 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge ganger har jeg pakket 2 veker før.Det kommer jeg til å gjør nå og.Har skrevet en liste til maen som henger i skapet etter dei andre barna.Så da kan han pakke vis det skjer før,vis vi ikke rekker det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...