Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 BF krever delt foreldrerett. Jeg vil ikke gi han det før om en stund. Vil se at han virkelig stiller opp for den lille ungen vår i flere måneder, før jeg gir han det. Noen mer erfaring innenfor dette? Han er ofte med vår lille unge nå, men "glemmer" å spørre hvordan det går med h*n når han ikke er innom en dag. Kan gå en hel uke uten at han spør dersom han jobber eller er syk. Sa han ikke ville ha noe med ungen å gjøre når jeg var gravid. Redd at jeg skal gi han delt foreldrerett, men så stiller han plutselig ikke opp i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 felles foreldreansvar(delt foreldrerett) påvirker ikke noe i dagliglivet, og heller ikke samværet. Det er kun ang anskaffelse av pass, at du ikke kan flytte utenlands uten hans godkjennelse, innmelding i trossamfunn osv som blir påvirket av felles foreldreansvar. Så det er ikke så farlig å ha felles, men jeg syns det er greit å ha det alene når far er litt ustabil i samvær og humør. Det gjelder spesielt det med pass, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå