Gå til innhold

Sjekket legen/jordmor modning på dere før uke 40 etc?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det normalt å sjekke modning før uke 40 etc?

 

Venninnene mine maser om at jeg skal be om en sjekk, men jeg

har bare vært i uke 37, 38 og 39 når de har sagt "hvaa? har ikke legen sjekket modning ennå?".

 

Jeg har liksom ikke hatt lyst til å mase om det til legen, men nå skal jeg dit på torsdag igjen og da er det uke 40. Bør jeg be legen sjekke?

Eller er det egentlig irrellevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sjekket meg enda. Er i uke 40 nå.

Det er litt individuelt. Har du mange tegn eller er i en risikogruppe blir du nok sjekket noe før.

Tror det er mest vanlig å sjekke i uke 41.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse "tegn", dvs. modningsrier, men hverken jordmor eller lege har valgt å sjekke meg for modning. Enda jeg har spurt. Virker som om det ikke er vanlig å gjøre før uke 41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekking har ikke vært et tema ennå på mine kontroller. Har termin i dag, og skal på kontroll onsdag. Er spent på om hun sjekker modnig da... Samme jm satt modningsakkupunktur både fredag og søndag nå i helga, så hadde jo vært kjekt om hun sjekket for å se om jeg er moden eller ikke.....

Men, tviler på at hun gjør det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte jordmor om hun kunne skjekke modning ( uke 39 ), men det gjorde de ikke. Det sa dem ingenting. Du kan være lukket og låst en dag for så å føde samme kveld, eller du kan gå med 3 cm åpning i flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme fikk jeg beskjed om av legen min på sykehuset. Kunne ha mange cm åpning, men fødsel var laaangt unna eller man kunne være helt umoden og føde samme kveld. Så deter helt unødvendig å utsette deg for.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det hos jordmor i går og var da akkurat 41 uker. Hun sa at mange maser om dette før termin, men det var helt uaktuelt at hun gjorde før den gravide passerte trminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble innlagt på sykehuset i går med symptomer til svangerskapsforgiftning, men ble sendt hjem i dag og fikk beskjed om at jeg var frisk. Fikk også tilbud om modningssjekk, men takket nei (som den pysa jeg er). Har hørt at det er vondt? Skal jo igjennom en fødsel snart som (sikkert) er tusen ganger vondere, men jeg valgte å takke nei. Har ikke hatt noen symptomer på fødsel, så babyen kommer når han selv vil tenker jeg. Skal til jordmor på fredag og kan jo spørre henne hva hun annbefaler mht modningssjekk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...