Gå til innhold

2 stille dager.... i uke 27

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt 2 dager der det har vært unormalt lite liv i forskjell til hvordan det ellers bruker å være.... :(

men nå er det like mye liv som det bruker å være....

hva kan et komme av ?

kan det være noe galt? andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei... kikker innom fra 3.tri og vil bare si at jeg kjenner meg veldig igjen!

tulla mi var helt sykt aktiv - har kjent henne daglig siden uke 15 - men rundt 27-28 så ble det plutselig mye mer stille...såpass at jeg stakk innom jordmor og de tok sparketest og greier. Alt var bra :o)

jordmor sa at noen ganger så endrer de mønster uten grunn, men flest ganger er det fordi de snur på seg og ligger og bokser og sparker inn mot ryggen til mor eller midt i morkaka slik at det blir vanskeligere for mor å kjenne det...

fra da av så har vi hatt noen ville dager som nesten alltid blir etterfulgt av en dag eller to med lite aktivitet.. fikk beskjed om at det ikke er galt, men at hun sikkert bruker tiden til å legge på seg og generelt bare kose seg :o) he he...

men hvis du er bekymret så ville jeg stukket innom jordmor og bedt om sparketest - er utrolig hvor mye det gjør for psyken å ligge i 30 min og høre på hjertet til den lille :o)

lykke til!!

Skrevet

heija :) e i uke 28 nu å hadde det samme får et par uker siden. da viste det sæ at jern nivået mitt va altfor lavt. så æ ble sotte på jerntab me engang.. å etter det har han sparka som bare det! :) Jordmora sa til mæ at d kunne være jernnivået som gjor at han ble litt roli.. men kunne også være at han snudde sæ å sparker innover ol. Men! ho sa også at det e bedre å ringe en gang for mye enn en gang forlite, e du uroli så ring! :)

Lykke til

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare hos meg :)

Jeg måtte ringe legen i dag, å fikk høre hjertelyden :)

Den var fantastisk fin sa legen! :D

heldigvis :)

han sa også at det er normalt.

men blir jo så bekymra alike vel om det er normalt :P

Skrevet

da jeg var i uke 27 (er i uke 30 nå) hadde jeg 3 dager slik som du beskriver.. nesten ingenting liv.

Jeg la meg ned å sofaen flere ganger, drakk masse kaldt vann og spiste frukt (pleier å bli vill av det) men fikk kanskje et lite dult til gjengjeld... 3. dagen orka jeg ikke, og ringte føden og spurte de om det var noe jeg burde gjøre.

Hun sa jeg skulle komme opp så skulle hun ta en ctg på meg.

Lå med den 1/2 time, og hjertelyd var fin, men sparketesten viste lite aktivitet.

Ble tatt ultralyd, og der satt gutten min med rompa nedi bekkkenet og beina vendt litt inn mot ryggen. De "sparka" jeg hadde kjent opp med ribbeina var sansynligvis hendene, så det forklarte jo hvorfor det ikke var like mye kraft i sarkene lenger.

Dette beroligget veldig, og jeg prøvde å "nyte" stillheten i magen som varte 4 påfølgende dager. Da plutselig begynte han å romstrere noe voldsomt, og jeg følte han krabba rundt i magen. Etter det har jeg fått kraftige spark i ribbeina, så tipper han har snudd seg med hodet ned nå!

Mye mer liv, og jeg føler meg ti kg lettere, herrlig :)

Skrevet

Er 26 uker. Hadde 1,5 dag med liiite aktivtet.. Da jeg våkna opp i går innså jeg at jeg ikke hadde kjent noe spark dagen før, utenom 2-3 stk, noe som er liiiiite! Jeg lå i senga og kjente etter, men ingen morgenspark den dagen heller.. Til kvelden igjen ble det masse liv igjen, og i dag er det fullt kjør! Godt å høre flere erfaringer, lurte på om jeg skulle ringe lengen i dag, men siden det ble så mye liv igjen så jeg ikke det som nødvendig lengre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...