Gå til innhold

HVordan gjoer dere det med gavene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aapnes alle gavene etter middag og dessert ?

Her pleier vi aa vente til kvelden med gavene , men ungene pleier aa faa tyvstarte med en mens det ryddes av bordet og fikses paa kjoekkenet. Starter ikke med gavene foer kjoekken er helt rent og pent :)

Er det kun jeg, mann og barn saa har vi tatt noen gaver mellom middag og dessert og noen etterpaa. Har gjemt en del av de voksne gavene til etter ungene har lagt seg. ( ungen er ikke mer enn 4, 3 og 1 )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene får en gave hver på morgenen, så påner vi resten av gavene etter vi har spist middag og dessert.

Skrevet

I år legger vi opp løpet etter en unge som sovner 19.00 nesten uansett... Så da blir det middag litt tidlig - og så kirke, så kaffe og gaver, sånn at snupps kan få pakke opp det hun orker før hun legger seg... Vi har ikke de største bergene med pakker heldigvis:)

Hva vi gjør senere får vi se!

Skrevet

Middag kl 17, og når middagen er ryddet av og kjøkkenet ryddet, så kommer nissen. Ingen får pakker før det øyeblikket der nissen kommer og leverer ut en pakke til hver. Så deles resten av pakkene ut. Ungene sovner som regel totalt utmattet mellom 20 og 21.

Jeg er motstander av å gi ut gavene før på kvelden, halve julaften handler jo om forventning. Men de får gjerne noe å holde seg okkupert med i julekalenderen.

Skrevet

Barna venter til alle er klar, men vi spiser litt tidligere for deres skyld. Mine kommer fra pappaen på dagen, så jeg rekner med de har åpnet sine pakker der før de kommer. Og da blir det ikke noe før kvelden er her.

Skrevet

Vi spiser i 4-5 tiden. så dessert, og så åpner vi pakker etter det. Kanskje fra 6 tiden.

Ungene spør gjerne om å få åpne 1 pakke eller 2 i løpet av formiddagen, og da får de det. Prøver å finne pakker som ser ut som det kan være litt underholdning i da.

Skrevet

Barna må vente til alt er klart. Men vi starter jo tidligere enn om vi hadde bare vært voksne, selvfølgelig! Om morgenen får barna noe i julestrømpene sine. Som ett juleblad, en aktivitetsbok og noe godt. Gjerne også en cd plate eller noe sånn. Så må vi myse på gavene, klemme og glede oss tilkvelden:)

Skrevet

Vi begynner mellom kl.16 og 17 alt etter alder på barn. Spiser middag og dessert og rydder det verste ut på kjøkkenet før vi åpner gaver. Det er barna som deler ut og tar selvfølgelig sine egne først. Men gud så mange gaver de får også!!! (dette er barna jeg er tante til)

Hos x-svigers har det alltid vært så masse åll og styr om gaver at jeg blir gal! =(

Hun omtrent presset storesøster til å åpne alle gavene fra "hennes" side et år før hun sovnet. Selv om vi sa mange ganger at det var mer enn nok!!

De kunne jo f.eks startet middagen litt før kl. nesten var 17.30 og ikke røykt i nesten 1 time etterpå..

Skrevet

Vi skal spise sånn ved 16-17 tiden, og når middagen er spist og alt er ryddet opp igjen begynner vi så smått med gavene.

I fjor kom nissen før middagen, for han hadde det så travelt at han måtte komme til oss tidligere på dagen. Han hadde med to gaver til sønnen, som var leker. Så da hadde han noe å kose seg med når ventetiden blei for lang. Aner ikke når nissen kommer i år. Men det blir vell en ting i kalenderen som gjør at tiden ikke blir så lang tenker jeg.

Vi åpner en og en pakke, slik at alle får se hva alle får. Det tar noen timer å åpne alle pakkene, så i fjor fikk sønnen åpne sine først også tok vi voksne å åpnet de siste våre etter at han var i seng..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...