Gå til innhold

Reise til Gran Canaria... eller ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nå trenger jeg litt tips. Vi har planlagt en reise til Gran Canaria i uke 29-31 av svangerskapet, min samboer, vår sønn som da vil være 2 år og jeg. I tillegg skal et vennepar av oss være med, de skal være våre forlovere - vi har planlagt og gifte oss der nede. Vi har sjekket ut det som bør sjekkes ift reiseforsikring, skal bo på et fin-fint hotell med lege og alle de beste fasiliteter og gleder oss masse!

Så snakket jeg med min jordmor i dag (er i uke 13+4), og hun sa at hun anbefaler oss å bli hjemme. Forklaringen var lang flyreise og bakteriefloraen der nede. Jeg tenker at jeg vil reise likevel, men ble selvsagt mer usikker...

Noen som har vært på GC i graviditeten/kan gi meg noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg skal selv reise til Gran C gravid i uke 23 og med en gutt på 2 år. Min jordmor syntes ikke det var noe problem. Må selvf ta de forholdsregler som er. Vi skal også bo på et flott sted med lege osv osv. På flyet husk støttestrømper, drikk mye vann og beveg deg. På ferie husk å være forsiktig med hvilke mat du spiser. Og antibac i veska:)

Går nok kjempe fint. Jeg er i alle fall ikke bekymret. Da tenker jeg heller på om min 2 åring skal bli syk dere nede.

Men du kan jo evt sjekke ut med flere da, for å være sikker. Du har jo han reiselegen på lommelegen.no du kan høre med også.

Lykke til med avgjørelsen og bryllupet.

Skrevet

Vi drar til Tenerife 2 uker i januar og da vil jeg være i uke 28 - 30. Jordmor og lege har sagt at dette ikke er noe problem. Men at jeg bør bevege meg en del på flyet, og ikke sitte stille i 6 timer. Men det blir ikke noe problem, for skal ha med datteren på 22 mnd. og hun sitter ikke stille i 6 timer... Ellers må man passe på hva man spiser der nede. (Uten å bli hysterisk!) Jeg får med meg legeerklæring (på både norsk og engelsk) på at jeg kan fly siden jeg er 28 uker på vei ved avreise. Kan være lurt, tilfelle noen nekter deg å fly på flyplassen i Norge eller Spania. Ellers tror jeg nok den gravide kroppen har godt av sol, sommer og bading!! :-) God tur!!

Skrevet

hei:O)

Jeg kom hjem fra gran canaria for 3 uker siden, var da i uke 26. Snakket med legen min om det på forhånd, om du tar enkelte forhåndsregler skulle ikke det være noe problem i det hele tatt:O) Noen ekstra risikoer er det, men de er veeeeldig små. Hold deg unna kylling, og vær forsiktig med annet kjøtt. Bruk støttestrømper under flyturen, opp og gå noen turer opp og ned midtgangen i flyet og ta med gooooode sko!! Ellers det vanlige med flaskevann og gjerne antibac håndvask i veska.

Det eneste jeg slet med der nede var at beina mine hovnet veldig opp av varmen, men det er billig med taxi der nede så det var ikke noe stort problem:O)

Kos dere masse!!!

Skrevet

Jeg, mannen min og sønnen vår på 2 år reiser til Gran Canaria i begynnelsen av februar sammen med mine foreldre. Jeg vil da være 24-25 uker på vei. Var på Gran Canaria da jeg var omtrent like langt på vei med sønnen vår, og det gikk helt fint. Er ikke bekymret! Men vil selvfølgelig ta forhåndsregler, som å være forsiktig med hva jeg spiser ol. God tur og lykke til med bryllup!

Skrevet

Takk for svar, jenter. Vi har bestemt oss for å reise! :) Tenker at fordelene er flere enn ulempene, så lenge en tar forhåndsreglene dere alle har nevnt. Er sykepleier selv og var rimelig sikker i min avgjørelse, men det er alltid godt å få støtte. Noe jeg hadde håpet å få fra min jordmor...

Nå blir det tur og bryllup - jippi!!!

Skrevet

goooooooooooooood tur og måtte du få et langt og lykkelig ekteskap:O)

Skrevet

God tur til dere :o) Jeg var på Fuerteventura sist uke, og det var ikke noe problem med flytur, mat eller temperatur. Jeg vil si kanariøyene er et av de beste stedene man kan dra som gravid. Temperaturen er ikke fryktelig høy (ligger på 22-24 grader fra nov-mars), maten er tilnærmet norsk og hygienen er god. Jeg skulle egentlig til Egypt, og var skeptisk til dette da det virkelig er dårlig hygiene der, så det ble bytting av tur til Fuerteventura istedet. Snakket med både lege og gynekolog, og begge mente Kanariøyene var null problem. Eneste tipsene de ga var å drikke mye og bevege seg på flyturen. Lykke til med bryllup og tur :o) Jeg var på bryllupsreise til Gran Canaria i des i fjor, og det var veldig bra :o) Kos dere.

Skrevet

jeg dro på ferie til Rethymon når jeg var 30 uker på vei.

jeg kom hjem uten noen baby...mistet han i dødfødsel...

historien min finner du på *vi mistet vår baby* vi fikk aldri se vår Tim Andr'e.

- så mitt råd til deg....hold deg hjemme, det er ikke verdt risikoen !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...