Gå til innhold

6 ukers kontroll hos legen


Anne-mor har nå 2 søte jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nå inne i vårt barns 6. uke, og det vil si at jeg kan gå til kontroll hos legen min.

Jeg husker fra forrige svangerskap at jeg synes timen var unødvendig, da det ikke engang var kontroll av "understellet". Den gangen (for 2 år siden) sydde de 2 sting, og denne gangen ble det kun sydd 1 sting.

Er det bare min oppfatning om at denne timen er unødvendig eller?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke trenger vell du det, hvis alt er bra med deg:-)

Ofte er 6 uker lit tidlig med kontroll etter fødselen uansett.

Kan du ikke vente til behovet for prevensjon kommer?

 

Ofte ikke dumt å vente med 6 ukers kontrollen til 3 mnd etter fødselen, da er som oftest "ting" bedre på plass. Da kan man også ta celleprøve, hvis ikke det er tatt på lenge, samt ev sette inn en spiral.

Husk at det er bare et tilbud. Husk å knipe da...:-) Bekkenbunnstrening er viktig:-)

Lykke til

Skrevet

Hei!

Jeg forhørte meg med et par venninner også, og forsto fort at legen min var litt sløv på dette punktet.

Hun ene venninnen min fortalte at jordmødre nå kan utføre 6 ukers kontroll. Ja, så da ringte jeg til kommunal jordmor, har gått til privat i svangerskapet.

Da fikk jeg time der i neste uke.

Jeg får ta celleprøve etter 3 mnd, en stund siden sist.

 

Ja, prøver å huske på bekkenbunnstrening.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...