Gå til innhold

Dere damer som liker å ha gjester til middag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det liker jeg også forsåvidt, men jeg aner aldri hva jeg skal servere. Vi får gjester på onsdag for å feire sønnen vår sin 10-årsbursdag. Vil jo gjerne servere noe som han liker, men i verste fall kan jeg servere barna noe annet. Ønsker å lage noe god mat, men det må være lett og lage, bør ikke ta mer enn en time + steke-koketid. Men problemet er at en av de som kommer ikke kan spise melkeprodukter, dermed er alle hvitsaus-og fløteretter utelukket. Fisk går heller ikke an...

Noen som kan hjelpe meg med noen idéer...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært min 10-åring hadde jeg servert det han ønsker i sin bursdag? Hva med pizza? Det kan vel tilpases melkeallergikere vil jeg tro?

Skrevet

Jeg synes ikke det er riktig å servere en voksen og en barnerett generellt, men spesielt om det er bursdagen til et barn:) Er det ikke noe som er favoritten til gutten din? En mild chili con carne serverer ofte vi i den typen selskap, og tilbehøret er hjemmelaga guacomole, mais, paprika, tortilla, rømme, salsa osv. Det blir jo nesten som taco, og den er melke og glutenfri. Det er jo bare i rømmen det er melk.

Skrevet

Den lages kvelden før forresten. Pizza er greit, da tar du bare ikke på ost på en del.

Skrevet

Han ønsker seg pølser og pommes frites, men jeg har lovt han det dagen etter. Vi lurte litt på om vi skulle bestille pizza....så slipper jeg å lage noe annet enn kake!

Lurte litt på en gryterett, men vet at det ikke er favoritten hans, så siden det er dagen hans så bør vel han få velge.

Men de som kommer spiser sjelden pølser og slik mat, er det frekt å servere et så "kaloririkt" og lite voksenmat som måltid. Eller bør man lage akkurat det man har lyst til??

Skrevet

I en sånn setting hadde jeg latt bursdagsbarnet velge middag. Har en på 8,5 år selv og han ville nok valgt pizza, taco eller grillspyd med kylling..

Skrevet

hva med å lage pølse og chips til barna og en enkel gryterett til dere voksne? gryteretten kan lages dagen før og varmes opp :)

Skrevet

Pizzasnurrer, de kan lages ferdig på forhånd, og bare lunkes litt evt...Går an å ha salat til (for de voksne i allefall), så blir det litt mer et fullt måltid. Kjempegodt, og en slager blant ungene hvis man ikke putter for mye rart fyll inni. :)

Skrevet

Med eldstemann som er 8 så pleier han å velge og da blir det som regel pizza eller taco:)

Med de andre to så velger jeg noe som er enkelt som f.eks pizza eller "sluffe" (som er innbakt skinke,ost og krydder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...