Gå til innhold

Hvor lenge kan baby på 6 uker sitte i vippestol?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Har vippestol fra FisherPrice, han ligger mer enn han sitter i den. Hvor lenge kan han sitte i den av gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt usikker, men tror ikke jenta vår sitter mer enn 15 minutter av gangen og vi bruker den kanskje 2 ganger daglig sånn igjennomsnittlig.

Altså så slavisk er det nok ikke, for jeg bruker den bare ved behov. Noen ganger sitter hun i kanskje i 20 minutt, andre ganger i 5 minutt... så lenge de ikke bor oppi stolen, og sitter i timesvis hver dag, så tror jeg ikke det er så kjempefarlig;) Men det er bare hva jeg tenker da :) Bruker den kun når det er noe jeg "MÅ" gjøre, som f.eks å lage mat til meg selv, koke flasker/brystpumpe, dusje osv....

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Godt å høre! Vippestolen var nemlig en stor hit, det er den eneste plassen han kan være uten å hyyyyyle etter oppmerksomhet etter fem minutter ;-)

Han sitter der når han er våken og jeg absolutt MÅ gjøre noe, men ikke mer enn 15-20 minutter i strekk. Jeg legger han heller på gulvet enn i vippestolen, så da bør det vel gå bra?

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Eh.. Nå sovna han i den. Måå jeg flytte han? Da kommer han til å våkne igjen, og søvn er mangelvare på dagtid her i gården...

Skrevet

Min sønn elsket Rainforest stolen fra Fisher Price også. En av de beste kjøpene jeg noen sinne har gjort!! Han var veldig fornøyd da han kunne sitte i den og mamma var fornøyd slik at hun kunne dusje, gå på toalettet og gjøre andre ting for en gangsskyld. Min sønn hatet å ligge uten å ha noe å se på. Dessuten hvis du har du har den som vibbrerer er den veldig flott hvis babyen har luft i magen el trenger å gå på do...hehe

Ryggstøtten er jo mye mer tilbakelent enn den i bilstolen så ikke ha dårlig samvittighet, men selvf alt med måte:)

Skrevet

Gullet mitt elsker også vippestolen. Har en fra jysk, og hun elsker å leke med tigergutt som henger ned fra stanga hehe. Jeg lar henne sitte i den mens jeg lager mat, dusjer eller vasker opp osv... min kan legges helt ned, så hun kan være i den ganske lenge. Jeg tar henne ut når jeg er ferdig med det jeg skal, eller om hun blir sutrete i den. Det lengste hun har vært i den er 40 minutt, men er mest vanlig med 10. Hun er 9 uker.

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Jeg har den der Rainforest-stolen ja, den er helt genial! Og ryggen er jo såpass tilbakelent at han faktisk ligger i den, han ramler ikke ut hvis han ikke sitter fast, liksom. Ikke at han får ligge uten de der selene, men likevel ;-)

Når du sier det sånn, med bilstolen, så skjønner jeg at jeg egentlig kan ta det helt med ro, han har jo vært med på en lengre kjøretur, hehe..

Skrevet

Hadde samme spm selv da min sønn var på den alderen, så skjønner deg godt:) Min lille sønn har absolutt ikke fått noen problemer.

Hvis du er like fornøyd med Rainforest som vi er så anbefaler jeg på det varmeste rainforest delux gym etterhvert (vi hadde den da vår sønn var 2mnd). Han elsket den også og ettersom han ble større turnet han rundt der. Noen like dyr som i stolen og musikken.

Skrevet

Hvor kjøper dere den rainforest stolen?

Skrevet

Jeg kjøpte min på Babyshop Slependen

Tror du også kan kjøpe den på kidsandcare.no el kidsa.no hvis du ikke bor i nærheten av en Babyshop-butikk

Skrevet

Min baby sover ofte sine dagslurer i vippestol på laveste posisjon, altså nesten flatt, men ikke helt, flatt, det liker han ikke. Det gjorde førstemann og, og han har perfekt rygg og nakke hvertfall :D Ligger ikke flatt i armkroken heller, og der er de jo skapt til å ligge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...