Isadoramamma Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Har termin om 24 dager, formen er super, og nå begynner permisjonen straks:-D Fått 12 og 21 dager før med mine to søte små, så regner liksom med at jeg ikke går til termin nå heller. Fysisk har jeg det helt fint om lillemann venter til termin, men psykisk er det tøfft synes jeg. Er så mange tilfeldigheter som bestemmer hvordan fødselen skal bli, og ikke fritt for at jeg gruer meg veeeeeldig til alt som kan gå galt...Tullete å bli den pysa med tredjemann, men sånn er det.. Skal bli deilig å få det overstått! Flere som har det sånn?
jentenr2 Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Hei, jeg er andregangsfødende og merker at jeg gruer meg fælt til fødselen nå...! Har 6 uker igjen til termin og bare gruer meg mer og mer! Første gang gikk det overraskende bra, varte en hel helg, og jeg fødte uten noe bedøvelse. Hun kom med hode og armen samtidig, og jeg må si meg kraftig imponert over kroppens måte å takle hele fødselen på! Men denne gang er jeg blitt veldig usikker, og lurer fælt på hvordan det vil gå. Og selvfølgelig om babyen er frisk. Jeg og håper denne jenten holder seg inne til termin og gjerne litt til! Har lyst å prøve vannfødsel om det lar seg gjøre, men er veldig bekymret for hvordan det vil gå! Lykke til med deg! Vi får satse på at urkvinnen våkner til live igjen!! =)
ett til! Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 jeg skal ha nr to på januar og jeg må si jeg er mye mer engstelig for denne fødselen enn den første,selv om den første fødselene gikk veldig bra og det ikke var skremmende i det hele tatt. nå bekymrer jeg meg for setefødsel (skal til jordmor i dag for å se om han har hodet ned eller ikke,gruer meg...)om han ikke er frisk, om at han kan dø i mors liv rett før fødsel etc.har mange rare tanker og lurer virkelig på hvorfor jeg er mer bekymra denne gangen...kanskje fordi jeg vet hvilket mirakel det er å få et velskapt barn..? er helt enig,skal bli veldig godt å få det overstått! lykke til!
ellesant Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Med meg har det vært slik at jeg ble mer og mer bekymret for om alt er bra med barnet for hvert svangerskap. Det har jo heldigvis gått helt fint. Denne gangen her (4. gangen nå) er det bedre, har muligens ikke hatt så mye tid til å bekymre meg.. Fødselen kvidde jeg meg til etter første gangen, men det har gått veldig bra, så nå er jeg ikke spesielt bekymret for det heller. Fødsel nr to gikk veldig fort, så da revnet jeg en god del, og var veldig redd for at det skulle gjenta seg tredje gangen, men det gjorde det ikke. Så nå er jeg rimelig avslappet. Termin i januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå