Gå til innhold

får barn tamiflu??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 syke barn nå, sannsynligvis svineflu. jeg har spist tamiflu siden fredag.i morges var min største jente blidt syk. men kan hun få tamiflu hun også? hun er 6 år. har 3 unger med 39 i feber nå.

heldigvis er jeg bedre form.

skal ringe lege kl ni.åpner ikke før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her har vi fått til minsten,som var 3 i juli.

var ikke så lett å få det i han,men det gikk.

Skrevet

Ja- hun kan få Tamiflu! Vet av barn helt ned i ettårs'alderen som har blitt tilbudt Tamiflu :-)

Skrevet

Ja, barn får tamiflu, men det finnes ikke barnedoser av medisinen så man må tynne den ut. Man rører ut pulveret i litt vann (5 ml) og tar deretter noe av blandingen (kommer an på vekten på barnet) og gir det til barnet. Begge mine har fått, de er 2 og 5 år.

God bedring!

Skrevet

hmm, da håper jeg hun får. mine andre to fikk ikke, var ikke i risikogruppen sa legen på legevakta, på lørdag....

skal prøve å ringe fastlegen.

Skrevet

ok. smaker det ikke forferdelig da??

takk, håper vi blir frisk snart.

Skrevet

Min snart 4 åring har brukt Tamiflu. Pga. at han er under 15 kg. måtte vi blande innholdet i kapselen med 5 ml. vann, røre det godt ut og så måtte vi gi han 2 ml av dette. Restene måtte vi kaste.

Smakte helt forferdelig, men vi sprøytet det i munnen hans med sprøyte og hadde et glass brus klar så han kunne få bort smaken etterpå.

Fy fasan det smakte py. Jeg måtte jo selvsagt smake på det.

Skrevet

Man kan blade det med saft eller noe lignende, maks en teskje før man sprøyter det inn... Det hjelper litt på smaken :-)

Skrevet

Begge barna mine på 4 og 6 år har fått Tamiflu. De veier begge over 15 kilo så vi fikk medisin tilpasset vekten. Vi blandet den ut med litt syltetøy, gikk fint det.

Begge kom seg utrolig kjapt etter at de fikk medisin.

Skrevet

da har jeg fått tamiflu til mine to syke barn. fikk faktisk" barnetamiflu"

tabeletter etter vekta deres, skal velges hele. " tabeletter hver dag i 5 dager=)

så får jeg håpe vi blir frisk. kjenner jeg er veldig tungpustet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...