Gå til innhold

Møkkahelsesøster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kom til kontroll på helsestasjonen etter en tur på hytta. Det er en god tur i bil,som snuppa sovna av. Hun sovner etter et kvarter i bil,så det er vanlig. Var blid,men litt trøtt når hun våkna.

Da helsesøstra kom og viste oss inn da timen vår skulle begynne var det to stk med sine barn der inne enda. Jeg vil ha timen for oss selv,men sa ingenting,da hun helsesøster blir lett sur.

Satt og venta,og snuppa smilte og babla med babyene deres. Når hun var ferdig med de to,ringte tlf hennes,og hun tok den. Da var halvtimen vår straks over,og hun hadde ikke begynt med oss en gang. Så begynte hun å stresse med å undersøke henne,og blir sur for at snuppa begynner å sutre når hun skal holde henne fast og opp og ned tre ganger på vekta.

At hun stresser med å undersøke snuppa er henne feil,fordi hun brukte av MIN time på andre ting. Jeg kommer ikke dit for å se at hun prater i mobilen, en samtale som ikke var jobb-relatert I DET HELE TATT.

Ikke hører hun etter når jeg forteller om hvorfor hun er trøtt (hallo,tre timers bilkjøring tar vel litt susen av de fleste, dessuten har jeg fortalt henne HVER eneste gang at hun sovner etter ti min i bil, og det er faktisk litt lenger dit!)

Og når jeg ikke har faste tider for når hun sover, eter og driter,så får jeg beskjed om at jeg dømmer henne til et liv utenfor samfunnet. Ta i LITT mer kanskje?! Ungen er 6mnd, det er LITT tidlig å dømme henne for de neste 70 åra?

Også har hun veldig veldig tydelig bestemt seg for at jeg har ungen min helt alene her inne 'utenfor sivilisasjonen' og at hun aldri møter folk. Noe som er piss, i og med at vi er borte hos besteforeldrene hennes stort sett hver dag.Det har hun bestemt seg for rett og slett fordi ungen min ikke liker henne. Hun er den eneste hittil som hun har vært skeptisk til,men det tror hun ikke på når jeg sier det. Jeg dro nemlig ikke på babytreffet hun hadde, og er dermed ikke med i den klikken jeg "skal" være i.

Jeg har ingen interesse for det jævla babytreffet. Jeg liker ingen av dem som skal dit, og gidder ikke sitte å bli spurt ut av nysgjerrige kjerringer som jeg ikke tåler trynet på,som har kjent hverandre i ti generasjoner bakover.

Babyen min får masse stimuli ved å være med meg,faren sin, besteforeldrene sine,søskenbarn og barn av mine venner, mine venner og gubbens/farens venner.

Og når legen blåste henne av,at han bare trodde snuppa var tidlig utviklet, smart og sånn (hun har vært tidlig ute med alt) så ble hun så sur at hun gikk. Ikke en eneste gang har hun trodd meg når jeg har fortalt noe, feks da hun var tre mnd og fikk sin første tann. Det kunne ikke være sant, osv.

Jeg må si at den kjerringa virker som om hun leter etter noe å plukke på med oss,og jeg blir nesten bekymra for fremtiden, om hun skal være den fagpersonen vi må forholde oss til,så vil jeg heller flytte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke valgfritt å gå til helsesøster da? Ta babyen din med til lege for kontroll i stedet så slipper du

Skrevet

huff, jeg ville bare byttet helsesøster jeg.

og klagd på den gamle! Man kan være litt mer proffesjonell enn det. Og hvis hun virkelig er bekymret ang stimuli på barnet ditt, så burde hun veiledet deg, ikke kjeftet på deg!

Hadde ikke noe spes rutiner på min baby heller når han var 6 mnd, og her er alt i sin skjønneste orden.

ikke traff han så mye andre babyer heller de første mnd, men han er en blid og sosial gutt selvom =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...