Gå til innhold

Hmmm... trouble in paradise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en utrolig snill type for ca et halvt år siden. hadde akkurat kommet meg etter bruddet med en eks, og synes det var deilig å treffe et ordentlig mannfolk igjen. Han viste ganske fort at han var seriøs, at han var glad i mine 3 barn, og at han ville ha meg. De første 3 månedene var alt bare fryd og gammen, han forgudet mine unger og meg, og behandlet meg som en prinsesse. Nå den siste tia har han forandret seg, han svarer på meldingene mine bare når han gidder, det e sjeldent han kysser meg eller forteller meg at han er forelsket i meg, eller hvor god jeg er... Han foretrekker å tilbringe tiden med venner fremfor meg, og virker ganske fraværende, som om han holder et avstand til meg. Føler at han ikke tenner på meg lenger, og at alt er et ork for han. Han sier fortsatt at han håper på at vi etablerer en familie sammen, men samtidig så gidder han ikke en gang å gi meg klem når jeg kommer inn døra på besøk. Synes hele situasjonen blir vanskelig, fordi jeg i tillegg begynner å tenke på eksen... Selv om jeg ble dumpet av eksen, så synes jeg at han var mye mer oppmerksom og betatt av meg, enn kjæresten min. Begynner å tenke "what if", om jeg hadde kjempet mer for å beholde eksen... hva man skal gjøre med situasjonen som oppstår nå.

Har veldig lyst til å ta et ordentlig prat med kjæresten, men vet ikke hvordan han kommer til å ta det. Han er ikke sånn som setter ord på ting veldig lett. Men jeg har kommet til et stadium i livet der jeg ikke orker tull fra mannfolk. Synes jeg fortjener en som er stolt av meg og barna mine, en som forteller meg hvor flott person jeg er, en som ikke kan vente til jeg kommer på besøk, forteller at han savner meg og ikke setter hobbyer og kompiser foran meg. Trenger noen synspunkter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etterhvert går jo den nyforelska fasen over, kanskje hans fase er over nå mens du fortsatt er i fasen?

Kanskje han slapper mer av nå fordi han "har" deg og ikke trenger å kjempe og imponere for å få deg på kroken?

Det trenger ikke betyr at han ikke er glad i deg og vil ha deg, men at hverdagen har kommet for han og han kan gå tilbake til det normale, bruke litt tid på andre ting og andre mennesker fordi han føler at dere er i et litt mer etablert forhold nå.

Ta det direkte opp med han, som du sier så er det ikke verdt å bruke tid på et forhold som ikke går noen vei når du har tre barn.

Men som sagt, ikke sikkert han trekker seg bort med vilje.

Det at du tror du kanskje skulle brukt mer tid på å redde forholdet med eksen din kommer sikkert av at du er usikker i det forholdet du er i nå, regner med at dere ikke bare ga opp over småting siden dere har barn sammen!?

Skrevet

Takk for svar. Det er ikke det at han tilbringer mer tid med andre, men han prater masse med kameratene sine, og svarer med enstavelsesord når jeg er hos han. Han gir meg kanskje et kyss i løpet av dagen, og jeg bare merker at han har forandret seg. Så jeg bør ta praten med han.

Når det gjelder eksen, så er han ikke barnefar, jeg var med ham en stund etter jeg flytta ut fra barnefaren for 3 år siden. Han dumpet meg fordi han synes det var vanskelig å binde seg, og det tok lang tid å komme over ham.

Skrevet

Høres ikke ut som han er forelsket i deg lenger.

Skrevet

Tanken har streifet meg også... Men vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg prate med han og gi han sjansen til å forklare hvorfor han har forandret seg? Synes det blir for dumt av han å trekke seg uten forklaring, ihvertfall ikke når han er en voksen mann. Eller skal jeg bare gjøre det slutt uten å prate noe mer? Hmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...