Gå til innhold

Er barn venner bare pga enkelte leker og spill som vennene har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt paff av stesønnen min i dag. Han er snart 7 år. I hele helgen har han mast om å få komme til en spesiell klassekamerat. Vi fikk aldri tak i dem i går, så han fikk ikke dratt dit, men i dag har han også mast om å komme dit. Jeg hadde ikke lyst til å ringe og mase eller sende melding i dag også, siden vi aldri hørte fra dem i går. Da passet det tydeligvis ikke, ellers hadde de tatt kontakt. Derfor sa jeg at vi kan heller gå en tur fordi huset hans og kikke. Kanskje vi ser han.

Da vi kom bort til klassekameraten, møtte vi faren hans som sa at gutten ikke var hjemme. Så da gikk vi videre, og stesønnen min prøvde å bestemme seg for hvilke andre gutter han ville leke med. Han gikk og nistirret på klasselista som vi hadde tatt med oss (for å ha adresser og telefonnummer), og til slutt fant han en annen han ville til. Jeg ringte denne guttens mor, og hun sa at det ikke passet, siden de hadde besøk.

Stesønnen min virket veldig skuffet, siden ingen av disse to guttene kunne ha han på besøk i dag. Men jeg prøvde å få han til å finne noen andre, så vi kunne gå til denne vedkommende isteden. Men nei, han ville bare leke med disse to guttene, for det var de som hadde Bakugan-spillet.

Herregud!! Er det mulig? Jeg blir litt paff jeg. Er det derfor stesønnen min aldri har besøk av noen da? Siden han ikke har Nintendo eller X-Box eller noen av disse spillene som de andre har? Om sommeren kommer de ikke på besøk engang, selv om vi har megastor hage til å spille fotball i. Nei, det er vel fordi vi ikke har trampoline heller det da.

Er barna bare venner pga lekene og spillene eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til en viss grad tror jeg nok det er slik du beskriver. Barn som er virkelig gode venner søker gjerne sammen uansett, men det er nok vanlig at de ønsker å dra dit de vet det skjer noe morsomt. En trampoline, spill, svømmebaseng ol virker som kraftige trekkplaster.

Skrevet

Han endte heldigvis opp hos bestevennen sin da, og de er venner "på ordentlig". Hehe! Men han har trampoline da....så de er mye der om sommeren, selv om vi har skaffet oss volleyballnett og fotballmål. Det er visst ikke trekkplaster nok. Det ender med at halvparten av gutta sitter trøkt sammen rundt en Nintendo DS. Hehe! Må le litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...