Gå til innhold

Hvorfor skal alle "jekke" ned bergensere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om nesten alle har noe imot bergensere!

Jeg forstår det ikke helt, hva har vi gjort mot dere?

Ja jeg er bergenser, heier ikke på Brann for jeg liker ikke fotball.

Jeg hater at det regner hele tiden men er vant med det så det forstyrrer ikke livet mitt. Jeg er glad for at jeg bor i Bergen for det er en fin by å bo i og jeg er ikke redd for å gå i sentrum om kvelden, har vært i oslo om kvelden og da har jeg faktisk vært redd!

Det virker som om alle blir satt i en og samme bås, brautende, respektløse, stor i kjeften, frekke, arrogante osv..

Jeg har aldri vært sånn, kommer aldri til å bli sånn og liker ikke personer som oppfører seg slik. Kjenner heller ikke noen som er slik.

Jeg blir veldig lei meg faktisk når jeg leser hvor sterkt dere misliker/hater bergensere.

Det jeg vil frem til er at alle er ikke like, men vi er allerede forhåndsdømt. Takk for den liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du glemte å ta med at bergensere er nærtagende og hårsåre

Skrevet

Hvorfor skal jeg det da? Alle nordmenn er da sånn, ikke bare bergensere.

Skrevet

Jeg ELSKER BERGEN og BRANN :-D :-D

Skrevet

Ikke alle nordmenn. Bare de fra Bergen og du er et godt eksempel på det

Skrevet

Jeg skjønner deg godt.

Det på mange måter ok å snakke dritt om bergensere.

Jeg synes det er idiotisk.

Kanskje fordi dere er stolt av byen deres- slik patriotisme blir fort slått ned på. Det samme mot de fra Trondheim- er litt lov å slenge om dem også.

Idiotisk, sier mer om de som kommer med drittslengingen egentlig.

Skrevet

Det er da mange i ulike landsdeler i Norge som får et "rykte" på seg? Sørleninger går på bedehuset og mesker seg med horer i sjul... Nordleningene er barutende bannende fiskere hele gjengen, ikke de sm er samer da - men der er jo en annen type igjen. Fintfolket fra Holmenkollen og deromkring er jo en annen type...

Ikke noe å hisse seg opp over, men det er jo artig at bergenserne mener de skal vinne cupen og serien hvert eneste år, også vinner de hvert 20.-30. år...:) Men like oppesen året etter er de, hehe.

Vær heller stolt av at dere er noe for dere selv, for det er vel det nærmeste vi kommer til en stat i staten...

Skrevet

Bergensere er norgesmestere i følgende grener:

SUTRING

BRAUTING

ARROGANSE

NEDLATENHET

SELVTILFREDSHET

GRISKHET

FREKKEHET

Ingen jeg kjenner liker bergensere. Helt ærlig. Folk i Oslo hater bergensere på arbeidsplassen.

Skrevet

Lurer på hvordan det hadde blitt oppfattet om noen hadde startet facebookgruppe mot muslimer, og hadde snakket sånn om alle fra pakistan?

Utrolig mange dumme mennesker på desse sidene, og jeg anbefaler dere å overse dem.

Jeg er for ordensskyld ikke fra Bergen, langt derifra.

Skrevet

skjønner ikke hvor dere har dette fra jeg!

jeg hadde aldri vært i Bergen før jeg traff han jeg valgte å flytte sammen med: en bergenser.

han er verdens mest høfflige og skikkelige mann. det samme kan jeg si om slekta hans og vennene hans.

har til dags dato til gode å treffe en brautende, arrogant osv bergenser.

alle jeg har møtt er blide, elskverdige, serviceinnstillte, vennlige og hjelpsomme, tom fremmede mennesker på gata.

de eneste som oppfører seg som arrogante og pompøse drittsekker i denne byen er faktisk turister fra øst.

jeg har aldri vært så flau over å være østlending som da jeg satt på Bellevue og delte en flaske vin med min kjære og et helt kobbel med brautende østlendinger kom inn, sikker 30 stk, okkuperte alle bordene i resturanten, endog slo seg ned ved vårt bord og proklamerte høylytt at "nå hadde de funnet et sted som hadde ølservering!, hvem skal ha hva....?" vannvittig dårlige sosiale antenner og vannvittig frekkt!!!

turde ikke åpne munnen i frykt for at noen skulle forstå at jeg var fra samme landsdel som de tullingene...

jeg elsker Bergen fodi det er den varmeste byen og har de flotteste innbyggerne jeg har møtt noensinne.

jeg er vokst opp midt i Telemark og har vært i de fleste store og små byene på østlandet... INGEN av dem kan måle seg med Bergen, jeg ville aldri byttet den ut!

Skrevet

Helt enig frk Marge.

Oslo er en drittby. Østlendingene gjør ikke noe annet enn å bråke og finne på masse dritt. Er også flau over å være østlending.

Skrevet

Jeg kjenner brautende høyrøstede mennesker fra mange landsdeler jeg. Forresten må jeg si at de som virker mest arrogante er de som starter hetsetrådene her.

Syns veldig synd på de barna og de psykisk utviklingshemmede som fikk ødelagt alt arbeidet de hadde gjort, fatter ikke at noen er så slemme at de driver på som de gjør pga dette.

Skrevet

hehe... høres ut som om bergensere med vilje, og ikke fordi de er født og oppvokst der;)

Jeg har ingenting imot bergensere, og far til mine unger er sotrastril, selv om det ikke akkurat er Bergen da;) Og tanten til ungene bor i Bergen, og hun er ett av de snilleste og kjekkeste menneskene jeg kjenner:)

Ja, Bergen er en trygg by hvor en kan gå alene på kveldstid. Dette vet jeg godt:) En koselig by, med pratesalige folk:) Det liker jeg:)

De er ikke slik alle tror, selv om de kan virke slik av og til.

Og det regner ikke mest i Bergen. Det er et lite sted litt lenger nord som har rekorden der. Husker ikke navnet på stedet, men det var med i den severdige steder serien som hun dama hadde på NRK;)

Skrevet

Jeg har bare dårlige erfaringer med bergensere. Alle jeg har møtt og pratet med har vært helt forferdelig arrogante, sure og høyrøstede. Helt gyselig. Når en har truffet MANGE bergensere, som oppfører seg like jævlig, er det veldig lett å skjære alle over en kam. Jeg sier ikke at ALLE bergensere er noen drittsekker, men når en har truffet så mange representanter er det vanskelig å se for seg at det faktisk finnes hyggelige folk der, hehe. Har hørt at Bergen er en fantastisk flott by, og jeg kunne veldig gjerne reist dit for å oppleve byen. Men menneskene er jeg litt mer skeptisk til.. ;)

Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med bergensere. De er hyggelige, varme, åpne og morsomme mennesker! Bergen er en helt spesiell by med masse sjarm og sjel. I tillegg er Bergen den eneste norske by med virkelig bykultur, fordi den er så gammel som by.

Nei, blås i disse smålige, sure og fordomsfulle folka her inne! Dere har en by dere kan være stolte av, bergensere!

Fortsett å være akkurat sånn dere er! Diere er herlige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...