Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Hei Er det noen som har eller vet om noen oppskrifter på julekaker for diabetikere? Har ikke fått svangerskapsdiabetes enda, men ligger veeeldig i faresonen, pga overvekt og att vi har det i familien. Så holder meg unna sukker. Men skulle gjerne hatt noen julekaker å kost meg med likevel om mulig.. Er desverre risboller og delfiakake å sånn eg er mest glad i da...det går vel ikke an å lage for diabetiker eller? Eg overlever uten og da.. Er jo bare en jul.. og er absolutt verdt det... men utforsker muligheter:)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Eplemuffins 150 g margarin 2 stk egg 140 g Fribol bakemiddel 150 g hvetemel siktet 1 1/2 dl lettmelk 2 stk vaniljestang 2 ts bakepulver 2 ts kakaopulver 1 ts kanel 2 stk eple revet Slik gjør du: Smelt margarinen og la den avkjøle litt. Pisk eggene lyse og luftige. Del vaniljestengene i to og skrap ut kornene. Tilsett vaniljekorn og melk i eggeblandingen. Bland mel, bakepulver, kanel, kakao og bakemiddel, og bland dette i. Tilsett den smeltede margarinen. Skrell og riv eplene, og tilsett i deigen. Fordel deretter i muffinsformer, ca 3/4 fulle. Stekes midt i ovnen på 220 grader i 15-20 minutter. Kcal per stk 130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå