Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Fikk nettopp vite at hode til min lille unge har vokst litt lite den siste måneden. Noen andre med lik erfaring, hvor det har vist seg å ikke være noe gale?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Hei du. Det er ikke kjekt å få en slik beskjed etter UL! Du sier ikke noe om hvor langt du er på vei og hvordan veksten på resten av barnet har vært i samme periode, og det kan spille en rolle, ser du. Jeg opplevde at hodemål og lårbeinsmål hadde solide avvik i forhold til hverandre på ordinær UL i uke 19+4, da hodet tilsa en alder av 4 uker yngre enn lårbeinet. Målene ved tidlig UL hadde samsvart, så jeg fikk følgelig litt angst av hele greien. Ble satt opp ny time til vekstkontroll 4 uker senere, og da hadde gapet minket med 2 uker. Hodet kan vokse litt i utakt fra resten av kroppen, fikk jeg beskjed om, og at det var helt greit så lenge alt var OK på innsiden av hodet. Ny UL i uke 32 viste at hodet hadde tatt igjen lårbeinsmålet og faktisk lå to dager foran. Så alt er i sin skjønneste orden hos meg. Gynekologen forklarte også at barnets stilling og vinkelen man har over hodet, har mye å si for hattemålet. Litt skrå vinkel gjør at målet kan bli ganske galt. De må identifisere tre landemerker inni hjernen for å vite at tverrsnittet er riktig. Du kan jo spørre om dette neste gang du er til kontroll. Håper du blir beroliget ved neste kontroll, og at alt nok er i sin skjønneste orden med babyen din! :-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Ungen er 4 måneder, så er kommet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå