Gå til innhold

Ang. å bli kastet ut. Hadde du blitt sur hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

din 13 år gamle sønn hadde blitt kastet ut fra Lekeland fordi han ikke oppførte seg?

Var der i dag, og en far hadde hatt med seg to sønner. En voksen må alltid være tilstede, men denne faren snek seg ut, så ungene var der på egen hånd. Denne 13 år gamle gutten plagde andre barn, og etter en rekke advarsler fra de ansatte, gikk de for å finne faren hans. Han hadde forduftet, og ungene nektet å gi farens nummer til de ansatte.

Syns dere det hadde vært riktig å kaste ham ut? I stedet måtte de ha to ansatte til å passe på denne gutten alene til faren kom så de kunne kaste begge ut samtidig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. En trettenåring må kunne kastes ut, en treåring hadde vært noe annet. Dritunger bør vekk.

Skrevet

Ja, det hadde vært helt på sin plass å bli kastet ut.

Skrevet

Ja, det hadde vært riktig å kaste ham ut.

Og jeg håper ansatte hadde kastet ut min tenåring om han ikke evnet å oppføre seg.

En på 13 er ikke et lite barn lenger, og forstår hva det vil si å oppføre seg eller å ta konsekvensen av dårlig oppførsel

Skrevet

Hadde nok ikke blitt sur om mitt store barn ikke hadde klart å oppføre seg nei..

1. Hva skal en 13 åring på lekeland?

2. Hva slags far stikker av sånn?

Skrevet

Ja, han burde blitt kastet ut!

Skrevet

Hørtes greit ut. Kast ut urokråka, han er tretten år, og faren hans hadde avgjort at han klarte seg uten overoppsyn.

Stiller heller spørsmål ang. om denne faren burde ha fått seg en smekk, høres litt lite ansvarlig å gjøre det han gjorde. Hadde mannen min gjort noe sånt hadde det blitt bråk! Kanskje bekymringsmelding til barnevernet?

Skrevet

Synes ikke han burde bli kastet ut. Helt greit at han ikke fikk leke der, men å sende han ut på gata hadde vært litt drøyt. Hva om, tenk om, hvordan og hvorfor. Kanskje han ikke kjente noen der, og med en idiot til far som allerede hadde stukket av, så hjelper det nok ikke at noen sender ut gutten.

Nå synes jeg en 13-åring er for stor for lekeland.

En far eller mor burde ikke forlate sitt barn der.

Gutten burde ikke nekte å gi de ansatt fars nr.

Helt greit at de ble kastet ut sammen da far endelig dukket opp.

Skrevet

selvsakt skal han ut. kan man ikke oppføre seg så får man ikke være med. så enkelt er det. og sånn er det for alle.

Skrevet

Tror ikke en 13 åring som er alene på lekeland, og plager (yngre) barn hadde tatt skade av å kastes ut alene:/ Heller ikke godt tegn at han nektet å gi de ansatte farens nummer. Ettersom faren forlot guttene der skal man nok ikke ha for store forventninger til familiens evne til selvkritikk her dessverre:(

Skrevet

Det er vel ikke noe man kan være sikker på. Og siden jeg jobber med unger som har adferdsvansker, så vil jeg si at en så stor gutt som plager små ikke hadde fått det noe bedre med å bli kastet ut på gata alene.

Synes de ansatte var supre som satt med han til far kom, selv om det helt sikkert ikke var så koelig, og tok det derfra. Far burde hatt et spark bak fordi han oppførte seg som en idiot.

Skrevet

Mulig det, men de små fikk det hvertfall bedre!! Her var det jo fint at de hadde noen som kunne sitte med han, hvis ikke ville jeg ikke nølt med å prioritere de minste:/ Ut med bråkmakeren (og faren hans også:/)

Skrevet

Har han adferdsvansker burde faren vært der. Stor sjanse for at det bare er generell dritunge og uansvarlig far. Og adferdsvansker eller ei, det er ikke alle de andre ungene sin feil, tross alt.

Skrevet

Hadde en av mine unger blitt kastet ut av lekeland så er det ungene jeg hadde blitt sure på, ikke de som jobbet der. Lekeland er ikke en barnehage, og det bør ungene mine vite.

hun eldste her i huset har lov til å dra dit alene uten voksen følge, så får jeg høre at hun ikke oppfører seg, så skal hun få merke at jeg og far kan bli sinte.

Ungene syns det er gøyest når alle drar sammen til lekeland, så for øyeblikket ett stort problem. Det er værre å holde min mann i tøylene, han syns det er kjempe morsomt.

Skrevet

Jeg har barn med adferdsvansker, og mener fortsatt at det er riktig å kaste dem ut om de ikke oppfører seg.

En kan ikke godta hva som helst, selv om barnet har adferdsvansker. Det er ingen unnskyldning, men kan være en forklaring på oppførsel. Og foreldre til barn med adferdsvansker bør og er vanligvis så oppegående at de ikke forlater ungene i slike situasjoner hvor konflikter lett kan oppstå.

Og uansett så er en på 13 år så gammel at adferdsvansker eller ei, så tåler han å bli kastet ut av lekeland.

Lekeland har ikke personell med spes. ped-utdannelse.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...