Gå til innhold

Mini er 4,5 måneder og drikker av tutekopp selv jo :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe... Siden han ikke tar flaske, så måtte jeg jo bare prøve å se om han ville drikke av tutekopp. Har gitt han litt vann på koppen hver ettermiddag. Og nå holder han koppen selv, fører den opp til munnen og smatter i vei :) Litt søl blir det jo, men det er jo rent vann så det gjør jo ingenting :)

Morsomt å se så flink han er :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi det gjør lille tryll også, hun er også 4 1/2 mnd. Kjøpte en sånn Avent Magic cup, den har non-spill ventil, så da blir det ikke så mye søl. Har ikke begynt med grøt enda, men tenkte likevel å venne henne til vann, og det gikk jo som smurt :o) Istad smatta hu i seg 25 ml! Var jo ikke meninga hu skulle drikke seg mett da, men der gikk det unna gitt :o)

Hun har heller aldri tatt flaske. Går det ann å gi mm i tutekopp eller?

Skrevet

Ja da, det går helt fint å gi mm i tutekopp også. Har gjort det et par ganger også.

Syns det er veldig bra at de venner seg både til å drikke vann og av tutekopp :) Ser i alle fall ingen vits i å prøve å venne han på flaske nå siden han faktisk kan drikke av kopp

Skrevet

Helt enig!

Nå kanskje mor kan ta seg en tur ut en kveld for første gang på leeenge :o)

Skrevet

Dette må jeg prøve også. Lillemor er drøyt 4 mnd og vi oppdaget plutselig at hun ikke lengre vil ha flaske. Jeg har øvd litt ca annenhver dag, med varierende hell. Kanskje jeg skulle gå rett på tutkoppen snart å se om vi kan jobbe inn den i stedet for.

Skrevet

Kan jeg få spør om hvordan deres babyer drikker, dvs ligger de på skrå i vippestol, i armkroken eller sitter de støttet i barnestol og drikker??

Veldig flott at de klarer å drikke selv når de er så små:o) så jeg skal begynne treningen så snart jeg får mine "verdifulle" NUK tutekopper i posten (om ca 1 uke?).

Skrevet

Foreløpig ligger lillemor på gulvet å leker med koppen samtidig som hun tygger på tuten og drikker... Altså ikke noe aktiv mating med vann enda. Det var mest for å se om hun ville drikke av koppen og for å venne henne til smaken av vann...

Skrevet

Han sitter i vippestolen og leker med koppen og sutter i vei :) Får i seg en del, men kommer jo litt ut igjen også da :)

Men er jo ganske overrasket over hvor fort han tok koppen selv og førte den opp til munnen og drakk på egenhånd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...