Gå til innhold

Tigerpote... jeg prøver på nytt!! ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev jo et lite innlegg her igår, som jeg skulle skrive fortsettelse på, men kan ikke finne det igjen. Lurer på om de sletter enkelte innlegg, eller hva de gjør....? Men da synes jeg isåfall de kan gå på anonymsiden og slette littt istedet :P

Ja, nå er det en stund siden jeg leste innlegget ditt på 3.trimester, men husker bare at jeg tenkte: wow, du beskriver min hverdag! Det har gått seg til litt nå da, men en periode gjorde jeg ikke annet enn å amme. Jeg ble sprø!!! Ammet og grein i ett sett. Så ille enkelte ganger at jeg savnet tilbake til det gamle livet mitt. Men med litt søvn og mer energi, skjønner jeg ikke hvordan jeg kunne tenke slik. EEEELSKER jenta mi!! :)

Hun var ikke spesielt glad i å sove på dagtid. Hun kunne sove maks en time iløpet av hel dag og kanskje en 5 minutters dupp i ny og ne. Hadde ikke hendene fri i det hele tatt.

Det har bedret seg på dagen nå da. Hun er flinkere til å sove. På kvelden derimot er hun ikke glad i å sove. Må rugge og rugge og rugge. Tilslutt sovner hun... tror jeg. Så fort jeg reiser meg , for å gå på do f.eks, begynner hun å sutre. Grrr...!!!!

Jaja, det går seg vel til:) Hadde også mannen min hjemme de to første ukene. Men da var hun jo så rolig. Spiste hver 3. time og sov masse. Men plustelig skjedde det noe etter 2 uker, som ikke jeg har peil på....

Heldigvis er mannen flink når han er hjemme da. Men nå som han har jobbet nattevakt en hel uke, så har det vært tungt på kveldene. Hun har vært våken og delvis sutrete fra klokken 20:30 om kvelden, og først klokken 03:00 har hun sovnet. Heldigvis er jeg b-menneske av natur ;) Skjønner ikke hvordan jeg skulle overlevd om hun skulle hatt kolikk. Kan ikke skryte på meg verdens beste tålmodighet, men tålmodigheten er meget god til meg å være når det kommer til dattera mi;)

Men som sagt: det blir bare bedre og bedre, heldigvis! :)

Jeg visste ikke engang at det var noe som het "nyfødtdebatten" jeg. Så jeg er mest på "Småtroll 0-1 år". Er du der noe?? har ikke sett deg der skjønner du;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jo, jeg er her, men må skrive fort og puljevis hehe.. Hun sover nå, og da skal jeg rekke bim/dib, husarbeid, spise, top-model, katta osv. Jeg aner egentlig ikke hvor jeg skal være jeg, kan godt hoppe inn på småtroll, der har jeg aldri vært nei!

I dag begynte mannen min å jobbe igjen, så nå må jeg klare alt selv:) Det har foreløpig gått veldig fint, hun har vært trett og har sovet mye i dag. Mannen min kommer ikke hjem før til jul!!! SKUMMELT for meg dette. Han skal pendle, 3 uker på og 1 uke av fram til sommeren. Så jeg blir jo litt alenemamma:===000 Men det må jo gå:) skal være borte 4 uker nå da, for å ta 2 ukers juleferie:) Gleder meg til jul!

Her går det så opp og ned, noen dager sover hun nesten ikke, natta inkludert, mens andre dager ligger hun bare der...og drømmer om melk antagelig;) Her var hun absolutt ikke rolig de første ukene, jeg synes hun bare skrek og hang i puppen hele tiden. Hun har blitt roligere etterhvert. Kanskje det nå har noe med å gjøre hva jeg spiser? Det kan være tilfeldig, men hun blir ofte urolig når jeg spiser løk og sterk mat. Må nok være litt forsiktig med det. Natta i forgårs tror jeg det var sovnet hun ikke før klokka var 7 om morgenen. Jeg holdt på å bli gal, og ble irritert på mannen min. Det var han det gikk utover stakkars, jeg kan jo ikke bli irritert på den lille dama vår;) Jeg sa, nå MÅ jeg sove ellers klikker jeg! Jeg var så trøtt etter natta før der igjen og hadde allerede underskudd på søvn, så mannen måtte ta henne med seg og bysse og bysse. Jeg våknet etter noen timer, og gikk ut i stua. Da sov mannen min på sofaen og hun i bagen på stuebordet hehe.. Men han var jo like sliten som meg han da, siden jeg har vekket ham hver natt for å overlate bleieskiften til ham. Han har vært helt SUPER disse ukene, jeg har vært lat som fy, mens han har handlet, laget middag, vasket opp, vasket leiligheta, skiftet nesten alle bleier osv:) Men det har gjort meg godt, for jeg føler meg mye bedre! Måtte lade batteriene til "alenemortilværelsen"

Hun er sånn hun her også, spesielt på natta. Vi bysser og laller og hun sover søtt, så legger vi henne ned også; VRÆL!!! Takk VårHerre for smokken sier nå jeg bare. Det er ikke alltid hun vil ha den eller at den hjelper, men av og til sovner hun med smokk. Har dere prøvd det?

Er dere mye ute da? Vi har ikke vært mye ute, begynner å få litt dårlig samvittighet for det. Må begynne med litt rutiner tror jeg, prøve å legge oss og stå opp til "rett tid" og ut og trille iallfall. Jeg erlitt skeptisk til å ha henne for mye ute på kjøpesentre og slikt...

Har du snakket med Uglemamma? Så henne på ammedabatten litt, men nå har jeg ikke hørt noe fra henne.

Skrevet

hei ville bare komme med noen små tips....vet det ikke alltid er lett dette ...men dette har hjulpet meg og andre jeg kjenner..la barnet spise så prøve og ha en liten våken tid ...dette funket ikke på min siste, men hun ble ikke rugget i slvn om hun sovnet til puppen så fikk hun opp rapen og ble lagt til og sove ...når hun var ny født. ...da lærer hun og sovne legg henne i vogna senga eller hva dere bruker ....gjerne i vogna ute og ha vinduet oppe på gløtt så du hører ...la henne lære seg til og sovne av seg selv uten rugging og alt som er ...er ikke farlig at hun gråter noe...etterhvert hører du forskjell på trøtt gråt sulten gråt og sutre/kose gråt...dere gjør dere selv en bjørne tjenste med det ...jeg har selv 3 og venter kansje den 4...... ikke som noe peke finger altså....allle barn er forskjellige og man reagerer forskjellig.

men husk at gråt er barnets kommunikasjon så med og lytte på gråten så hører du forskjell.

en annen ting som hjalp meg og min siste var kiropraktor...etter dette sov hun mye bedre...og ikke la babyen snu på døgnet...det tjener dere ingenting på.

rutiner er til stooor hjelp og det hjelper barnet til og få et fast spise sove mønster...husk også at helsesøster er der for og hjelppe dere....

ønsker der masse lykke til og håper dere ikke tar dette ille opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...