Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Har en hund her hjemme som røyter noe helt EKSTREMT! Vet ikke hva som kan være galt med den siden vi nå har vært på flere kontroller hos veterinær og den har fått både b vitaminsprøyte og tatt alle mulige slags tester for diverse sykdommer som kan ha røyting som ufall. Men testene slår ikke ut på noenting,så hunden er tilsynelatende frisk. Den har det veldig bra her hjemme med oss, og er ellers en glad hund. Vi har bytta fôr for flere måneder siden og bruker nå et veterinærfôr som skal være bra for pelsen og forhindre røyting. I tillegg bruker vi omega 3 olje som vi heller over maten hver dag. Vi gjør alt etter boka, men likevel er ikke røytinga blitt ett hakk bedre og vi vet ikke hva vi skal gjøre. Så over til noe jeg ser som et kommende problem- vi har en sønn som nå er 6 mnd og det er nesten slik at jeg gruer meg til han begynner å krype rundt, nettopp pga hundehårene. Det er hår absolutt over alt, og sønnen vår kommer jo til å være full av hår både på klær og ellers på kroppen også, han kommer vel rett og slett til å "velte" seg i hundehår. Jeg rengjør veldig ofte her hjemme og støvsuger flere ganger til dagen, nettopp pga sønnen vår, men man blir jo ikke kvitt alle hårene uansett, og jeg ser jo- 2 minutt etter at jeg er ferdig med støvsuginga- ser det nesten like ille ut igjen. Mye av grunnen er jo fordi hunden går å rister seg hele tiden, slik har den alltid vært. Men det jeg da lurer på, kan det på noen måte være skadelig for sønnen vår å få disse hundehårene såpass tett innpå seg? Tenker da helseskadelig på noen måte? F.eks at han kan ha økt risiko for astma eller andre luftveisplager. Takker for svar!
Myy Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Hei! Jeg skjønner at du er frustrert og lei av alle hårene. Jeg blir dritt lei om sommmeren når hunden min røyter masse fordi været har blitt varmere. Så da kan jeg tenke meg hvordan du må ha det! Jeg vil anbefale deg föret Norwigian Polar. Ellers børste hunden mye (noe du sikkert allerede gjør.) Nå vet ikke jeg hva som har blitt undersøkt hos dyrlegen og ikke. Og jeg er jo ingen vetrinær/ekspert så jeg kommer jo nå bare med råd og tips utifra det. hehe. Jeg vet ikke om det eksisterer hos hunder, med marsvinet mitt fikk innvendige parasitter noe som gjorde at den mistet alt håret. Den fikk antibiotika sprøyter og ble frisk igjen. hmm... Men ellers aner jeg virkelig ikke. Høres så rart ut at dyrlegene ikke finner ut av det! Disse hundehårene kan lettere føre til allergi og luftveisplager, desverre. Det er fordi det ofte fester seg støv og annet i disse hårene. I tillegg til dette er det jo ikke bra og få i seg så mye hår. Jeg syns stadig at jeg får hundehår i munnen osv. Hehe.. Kroppen fungere jo også sånn at dersom man får i seg nok av et stoff, (enten om det er en matingrediens eller støv) så kan det plutselig være nok og man får denne reaksjonen på stoffet. Dette er jo da allergi. Selvom det er slik er det jo ikke dermed sagt at barnet ditt kommer til å få det! Er da mange unger som har bodd under enda værre omgivelser og ikke tatt "skade" av det. I tillegg er det jo også så mange andre ting som spiller inn, for eks, dersom man har allergi i familien har man lettere for og utvikle dette osv. Håper dere kommer til og finne ut av det slik at hunden blir "frisk" igjen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå