Gå til innhold

sammen med BF igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bor hver for oss, men skal flytte sammen om 3 mndr.

jeg mottar fremdeles stønad. på papiret har jeg ungen vår 60%, men i realiteten har jeg hn nå 95% pga andre grunner.

jeg er så redd jeg skal få meg en smell, redd jeg gjør noe galt..

vi har jo begge bevis på at vi har 2 husstander.hadde jeg ikke mottat stønad hadde je gkke klart betalt der jeg bor nå.

vi flyttet fra hverndre for ca 1,5 år siden, og det skulle da bli ett varig brudd.

men fant tilbake til hverandre noen måneder senere, men var ikke klare for å flytte sammen igjen..

hva mener dere? kommer jeg til å få en smekk fordi jeg er sammen med BF? bekymrer meg veldig dette.. tørr ikke gå på NAV og høre der.

håper på mange SERIØSE svar, er sikkert flere som har vært i min situasjon :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere ikke bor sammen, har forskjellige adresser, er det ikke noe NAV kan si i denne saken. Men så fort dere er samboere stopper de stønaden til deg.

Skrevet

HI her igjen.

ja jeg skal jo si ifra med en gang vi flytter sammen. jeg er ingen snylter.

men er så redd jeg skal få en saftig bot-eller i verste fall fengsel.

selv om jeg egentlig føler vi ikke gjør noe galt.

Skrevet

Så lenge dere er kjærester har du ikke rett på stønader.

Men de må jo finne det ut for å straffe deg.

Skrevet

hvordan skulle vi da ha klart oss, om jeg ikke har rett på støtten?

jeg har ansvaret for barnet vårt, ser han ikke så mye. jeg står for klær, mat osv..

var jo meningen det skulle være ett varig brudd, men ting forandret seg..

men tok ikke sjensen på å ødelegge igjen ved å flytte sammen igjen.

men nå er vi klare, men får det ikke til for om 3 mndr. pga min husleiekontrakt..

familie og venner vet vi er sammen, og vi bor på ett lite sted.

han sover her om nettene, men er så og si kun da jeg ser han også..

Skrevet

Den der overnattinga må dere slutte med, for blir dette oppdaget så kommer straffen.

Du skal helst ikke være kjæreste med barnefar når du mottar stønader, og hvertfall ikke siden dere tidligere har bodd sammen, og nå i tillegg planlegger å flytte sammen. Alt dette i sum teller negativt om noen melder fra til NAV.

Dere klarer å la være å ha et samliv nå, dersom dere vet at det er for 3 måneder og dette er seriøst. Det er den tryggeste måten du kan gjøre det på.

jeg tror at grensen for ubetinget fengsel ved svindel av denne arten går ved 68 000..........

Så det er ikke bare å skulle betale tilbake, eller å få bot. På 5 måneder er du over grensen.......

Skrevet

jeg har mottat mer enn 68 000 ja.

får helt vondt i magen når jeg tenker på dette.. :(

men er vel min egen feil..

var ikke meningen vi skulle finne tilbake til hverandre eller da, selv om det er en stund siden nå.

vi ville ikke flytte sammen igjen for tidlig, og så i verste fall flytte ut igjen. da hadde nok nav ihvertfall reagert.

men hva om jeg nå kontaker nav, sier jeg er sammen med BF?

sier vi ikke bor sammen, men er kjærester. går vi virkelig inn for det klarer vi 2 husstander med økonomien i 3 mndr, om jeg kutter all støtte.

jeg er ingen svindler, har bare havnet i en vanskelig situasjon.

nav trenger jo ikke vite når vi ble sammen.

Skrevet

jeg har vært i samme situasjon, og du skal gi melding om det har vært endringer siste år. Dvs, du har noen overlapps måneder å gå på. Jeg ga beskjed når vi flyttet sammen -selvsagt hadde vi vært kjærester en stund før vi flyttet sammen - NAV forstår jo det de også -og de stoppet ikke dobbelt barnetrygd før det var gått 6mndr etter at jeg hadde varslet samboerskapet, jeg påpekte det -men de sa det ikke var noe pes og jeg slapp og tilbakebetale summen. Slapp av du, går bra dette, du er ikke særlig kriminell. På sikt vet NAV at de sparer masse penger på par som finner tilbaket til hverandre -de er glad når barnefamilier spleises igjen -og selvsagt trenger par litt tid til å være kjærester før de finner ut om de tør satse påny.

Lykke til forresten- med bf. Det har gått strålende for min del. Er kjempeglad vi har tatt opp igjen samlivet

Skrevet

HI her igjen.

snakket med barnefaren i går, fant ut at i dag så ringer jeg NAV og forklarer situasjonen. kan ikke flytte sammen før 1.mars, for jeg har jo kontrakt der jeg bor.

er jo ikke den doble BT jeg er redd for å miste men OS,som ligger på 9000 i mnd.

vi fant ut at så mister jeg den, så mister jeg den.

vil heller være ærlig, og satse på at det går bra :)

jeg tror det verste som kommer til å skje er at jeg mister OS, men det klarer vi for noen måneder =)

ha hatt en natt med lite søvn, men nå tror jeg det kommer til å ordne seg...

ærlighet varer lengst!!

tusen takk for det, og takk for at du tok deg tid til å svare.

jeg har trua på at dette kommer til å ordne seg igjen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...