Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Det har seg slik at faren skal ha barna kun på dagtid annenhver helg og en ettermiddag i uken, og det er jeg som vil stå for det økonimiske da også (kost osv.). Hva skal da samværet settes til i bidragsavtalen? Han mener jo at han da har de 10 dager, men jeg skal jo stå for kosten (ett av barna er på en fordyret diett som krever mye ekstra jobb, og det er han ikke interessert i å ta ansvar for, så jeg må sørge for den biten). Han kommer jo heller ikke til å sørge for klær, klesvask, rengjøring, medisiner eller i det hele tatt noe som helst. Og han kommer heller ikke til å ha de på overnatting. Jeg mener jo at bidraget ikke har noe å si med hvor mye han ser de, vitsen er jo det økonomiske fradraget han evt. skulle hatt dersom han betalte for de når han hadde de..?? Eller er jeg helt på jordet?
Sabina og gjengen Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Så lenge de ikke sover der skal samværet settes til null ja, snakk med nav, det kan jo ha kommet andre regler som jeg ikke vet om, men det er iallefall sånn det var før..
Kåva Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Dager teller det også, selv om det er uten overnatting. Vet ikke hvordan det løses i ditt tilfelle, hvor det er spes diet, osv.
kajak&Daniel Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Jeg tror det regnes med mer enn de dagene de overnatter. Her har faren gutten vår to netter i mnd, men henter han i bhg to dager i uka og leverer han til meg igjen på kvelden. I papirene jeg har fått fra NAV der de har beregnet bidrag, står det at han får fratrekk for 4-8 netter i mnd.... (de regner vel også med at vi i avtalen har at han skal ha han i påska og to uker i sommerferien, men jeg tror allikevel ikke det kommer opp på 4 netter i mnd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå