Gå til innhold

Lymfeknuter

Meg og bøllegutta!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å kunne kjenne lymfeknuter på seg selv?

har to under kjeven som jeg har kjent i mange år og nå kjente jeg en under haka også. rett ved siden av den under haka har jeg i over en uke hhatt en kjempe kvise som det forsatt er rester etter så jeg tenkte kanskje at denne lymfeknuten hadde reagert på "betennelsen" som en sånn stor kvise er?

de lynfeknutene jeg kjenner er litt mindre enn en ert, helt glatte og kjennes bevegelige ut........ men skal man kunne kjenne de? Nå høres jeg ut som en skikkelig hypokonder : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en bak i nakken som jeg kjenner godt.. Lurer på det samme.

Skrevet

Jeg har også en i nakken som jeg har kjent i over 10 år så akkurat den kan umulig være noe farlig, men om det er normalt vet jeg sannelig ikke : ) Det står flere steder på nettet at lymfeknutene kan hovne litt opp bare pga en kvise så da stemmer vel kanskje det.... Til vanlig har jeg ikke kviser men plutslig fikk jeg 5 kviser i hake/kjeveområdet og en av de ble kjempestor og etterlot seg en sånn hard liten klump så da er det kanskje ikke så rart at kjertelen rett ved hovner opp......

Kanskje du har hatt en kvise i nakken eller no ?

Skrevet

Kjenner flere lymfekjertler ja - i halsen og i nakken - ble veldig tydelige etter jeg hadde kyssesyken som 15-åring:)

Skrevet

Hvor store er de du kjenner da?

Skrevet

øverst i nakken er det som en ert ca. I halsen er det litt vanskelig å kjenne hvor store de...

Skrevet

Takk for svar : ) da er jeg kanskje normal : )

Skrevet

Er 100 % sikker på at jeg ikke har kvise... Jeg kjenner den jo ikke utenpå huden, den er jo "inni" der :-)

Skrevet

Du skal nok ikke se bort i fra det;)

Skrevet

JA det er normalt. Man kjenner ofte fler ved forkjølelse, kviser e.l, men man kan ofte kjenne noen selvom man er helt frisk. Lymfeknuter skal stort sett ikke være mer enn en cm, men de kjennes alltid større ut gjennom hud og fett..

Skrevet

Ja det skjønner jeg : ) men det jeg mente var at hvis du har en kvise i nærheten av den lymfeknuten du kjenner så kan kvisa være årsaken til at lymfeknuten kjennes litt større............. Kviser blir jo som en slags betennelse og irritasjon i huden : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...