Gå til innhold

Med termin 1. aug....mister jeg litt av permisjonen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Termin er som sagt 1. aug, så mye kan enda skje...jeg vet det!

Men jeg lurer på om noen vet svaret på spørsmålet mitt?

Jeg jobber en plass hvor alle har ferie 3 uker i fellesferien. Vil det si at iom jeg går ut i perm midt i fellesen, at jeg da mister av min permisjon, eller får jeg det i tillegg?

Sikkert dumt spm. Dette er min første, så tilgi meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du går jo ut i permisjon når fellesferien begynner da?

Når du har permisjon kan du forskyve ferien som du vill innenfor året, så du kan jo velge å ta den ut i november f.eks... da forlenger du permisjonen med 3 uker!

Veldig gunstig td å få barn, for når permisjonen er ferdig er det ferie igjen, og du får være hjemme tre uker ekstra :)

Skrevet

Jamen, så genialt da ;)

Tusen takk for svar!

Husker ikke når fellesferien starter neste år, men godt mulig du har rett?

Tøft nick, by the by ;)

HI

Skrevet

Dette hørtes helt genialt ut spør du meg...er som hun her over sier.For du som allerede er ute i permisjon da,så spiller det jo ingen rolle når du har ferie heller da...så du kan jo bare flytte den.

Skrevet

Fellesferien starter jo alltid til samme tid.

Skrevet

Du mister ikke noe av permisjonen og får heller ikke noe i tillegg. Mulig at du får igjen feriedagene du mister, men det er sikkert avhengig av avtalen på arbeidsplassen din.

Skrevet

vil jo tro den sarter rundt 7 juli..samtidig går du ut i permisjon (3 uker før)

Du kan ikke ta ut ferie de tre ukene før fødsel, eller de 6 etter, så du må jo forskyve ferien:)

skulle ønske jeg var like heldig.. har temin i februar, så min ferie er forlengst tatt ut!

Skrevet

hun mister selvfølgelig ingen feriedager.. alle har krav på minst 4 uker ferie..også de som er i permisjon!

Skrevet

Høres veldig logisk ut det som hun med det kule nicket sier ;)

Når jeg tenker meg om, så får en jo ferien igjen dersom en er sykemeldt da....

Og ja, fellesen starter jo alltid på samme tid. Litt teit formulert. Mente at jeg ikke har sjekket ut datoen. (Den kan jo variere med noen få dager)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...